TyraTok

Livet är ett äventyr!

Port Salut...

Publicerad 2010-02-05 21:19:58 i Allmänt,

... har vi köpt idag och min käre sambo har aldrig smakat den osten så nu är det premiär.
Han äter ost med lite bröd under när han gör mackor så det är en ganska stor kostnad med pålägg till den mannen.

Men jag minns när jag var i tonåren och modern köpte Port Salut, då hyvlade jag av en sisådär tjugo skivor och tog med mej upp på rummet och låg och mumsade medan jag läste en bok.
Modern muttrade över att det var dyrt men det fattade jag inte då... fast jag var tonåring, mannen är vuxen och fattar inte, haha.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-02-05 21:48:55

Ja, men Port Salut var ju OSTEN på den tiden! Vi köpte den jämt vi också!

Postat av: Anka

Publicerad 2010-02-05 22:34:32

Mmmm favvo osten ju, den fick jag alltid hos mormor och morfar :)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-02-05 23:40:48

Jag älskar fortfarande Port Salut. Fast numera kan jag inte äta den alls sedan jág fått konstaterat intolerans mot alla mjölkprodukter. Mycket kan jag avstå för att slippa mina bekymmer men ost var svårt. Det måste erkännas. Kalktabletterna smakar inte alls lika bra, men är lika nödvändiga.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-02-06 06:57:47

Sån har man tryckt i sig åtskilligt av.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela