TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sovmorgon igen...

Publicerad 2010-02-07 18:26:44 i Allmänt,

...underbart!
Och att vakna till detta knallväder var ju ännu bättre!


Fast jag hade verkligen crazy drömmar när jag somnade om efter att mannen klev upp tidigt.
Jag drömde att jag upptäckte att fasters fina fyrarummare stod tom och att vi fortfarande ägde den efter hennes död så jag bestämde mej för att flytta in i den,  ta ett lån och lösa ut brorsan, haha. Tyckte det var dumt att bo i en hyres-fyra när jag ägde en insats-fyra!!
Hur kunde jag få för mej en sådan flytt i drömmen?!
Vi sålde den för ca 10 år sedan.
Jag var lite förvånad när jag vaknade och såg att jag fortfarande bodde här i hyreslägenheten... skumt att vissa drömmar sätter sej så hårt...

Jaja, jag kom till sans med lite kaffe och sedan städade jag badrummet och diskade, vet inte vad jag fick för konstigt energiryck!
Efter det drog jag på mej lite paltor och tänkte gå en promme ner till dotter J men just då ringde hon och meddelade att hon äntligen skulle ha sitt födelsedagskalas vid tre-tiden så det blev en planlös vandring runt Pettersberg istället.
Underbart med solen i ansiktet, det var ett tag sen!!

Sedan blev det alltså tårtätande på Äppelvägen, J:s småsyrror med päron var där och hennes storebror.
Min storebror var också där, han hade varit och handlat med J så jag antar att det var han som stod för kalaset, haha.
Bra med en sådan morbror!!
Trevligt var det i alla fall och vi blev av med en massa pussel och spel vi hade hittat i källaren vid flytten, bara att portionera ut till barnen i släkten.

Fick även en hundpej såld på Tradera idag, åttahundra pix, jippie!!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-02-07 20:09:36

Det låter som en dag full med både nytta och nöje.

Postat av: anne

Publicerad 2010-02-07 20:12:39

Både städning, frisk luft och kalajsande- inte illa! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela