TyraTok

Livet är ett äventyr!

Aj och oj...

Publicerad 2010-01-19 12:58:14 i Allmänt,

... jag är öm som fasen i kroppen efter gårdagens finalbubbande och skurande.

Visste inte hur jag skulle ligga igårkväll, pust... allt gör ont!
Å jag som lovat att gå på gymmet idag, premiär efter julledigheten... och det såg ni ju i tidigare inlägg hur det kan gå... ;o)

Igår, när jag gick till jobbet fick jag tanken att jag skulle cykla idag för att snön var så kompakt och det kändes inte så halkigt... men då snöar det hela kvällen förstås, så världen är moddig igen!
Ville inte ens gå imorse, ville förresten inte ens kliva upp... men plikttrogen är man men jag latade mej med buss i alla fall.
Grubblade tidigare på varför min mobilräkning för januari var så hög men insåg efter ett tag att det är alla sabla SMS-biljetter!

Ge mej vår, ge mej fågelsång och sol, ge mej rena cykelbanor!!



Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-19 18:30:46

Skönt att höra att det inte bara är jag som är ledbruten efter litet hushålliska övningar...;)

Postat av: Berith

Publicerad 2010-01-19 19:04:40

Vi lär väl få vänta ännu ett tag på våren, tyvärr! Vi får ha sol i sinnet ist ;P

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-19 19:23:58

Ny ledtråd om arkitekten! :)



Kom igen!!!

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-19 20:17:38

Strunt i Anders någonting för det är felfelfel!!!

Postat av: Paula

Publicerad 2010-01-19 22:07:00

Okej för fågelsång och sol men våren får du allt vänta på! Jag vill kunna åka spark läänge till!

Jag känner dessvärre också vemodet när jag tänker på husvagnen, som vi inte ens hann städa ur innan vi fick garageplats över vintern!

Vi har knappt några barn här i området, jo förresten, alldeles små bebisar några styckna, men inte i vår port. Här är det nog så att när familjen växer så köper man sig ett hus, dom är så himla billiga jämförelsevis. Vi var o kikade på ett, dom begärde 345 o vi funderade på att lägga ett skambud innan vi kom på att vi var lika opraktiska bägge två! Det är nog för sent att skaffa sig en massa extra jobb med ett hus, så bekväm man blivit!

Kramen från pörtet

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-01-20 06:51:46

Oj, jag trodde verkligen att Du hittat tussilago redan. Det verkade lite främmande i min vita värld. Men jag inser nu att det bara var en dröm. Men jag gillar nog vinter ett tag till.

Postat av: TT

Publicerad 2010-01-20 08:30:31

Ja, jo jag gillar också vintern, och nu är det perfekt med temperaturen också, men just på morgnarna vill jag kunna cykla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela