TyraTok

Livet är ett äventyr!

Båt-minne

Publicerad 2010-01-24 12:06:14 i Allmänt,

Läste i Annes blogg om hur det lät i hytten när isen skrapade mot båten... usch!
Det fick mej att minnas en gång när syrran, hennes karl och jag skulle åka över till Helsingfors och syrran hade fått tag i gratishytter, jag vill minnas att det var personalhytter och dom låg under bildäck, läskigt!
Detta var dock innan Estonia, så man tänkte inte så mycket på det.

Nå, på kvällen käkade vi och tog det ganska lugnt, jag antar att vi skulle över till lillebrorsan så det var ingen partyresa.
Vi la oss i skaplig tid och syrrans karl somnade som en stock direkt men vi snackade lite och jag blev törstig.
Vi går till dricka-automaten en trappa upp, sa syrran och sagt och gjort, vi klädde på oss och knatade upp någon våning.
Väl vid maskinen hörde vi musiken uppifrån och tittade på varandra... tittade på drickamaskinen...  tittade på varandra igen och rätt som det var satt vi vid bardisken och beställde Irish Coffee.

När vi kom nerrumlande till hytten frampå morgonkröken efter en hel del dryck och dans vaknade hennes karl till och undrade i mörkret om vi hade hittat någon dricka och vi muttrade jaja och gled ner i våra kojar... fast det var svårt att hålla sej för garv.
Jag minns inte om vi berättade någongång vad vi gjort... antagligen inte. :D

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-24 17:13:05

Du har fått en award av mig - tjohooo!

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-24 19:56:55

Om inte annat borde han väl ha känt på lukten i hytten att ni hittat dricka!!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela