TyraTok

Livet är ett äventyr!

Respons

Publicerad 2010-01-13 10:41:16 i Allmänt,

Kul att se hur olika respons man får på sitt gallspyende, som ju faktiskt var lindrigt utan svordomar, men ändock behövligt, precis som E och Madde påpekar.

Jodå, det är mildare, nästan tightsväder Ia,  och det blir tydligen ännu mildare har jag hört, även om jag inte såg det på termometern imorse.
12,5 grader är inte promenadväder för mej.

Och jag glädjer mej över flytten Inga, jättemycket för lägenhten är så fin och det är nära till centrum.
Även om man känner lite saknad när man kommer till byhåla för det har varit mycket bra där också genom åren.
Jag vet att jag kommer att sakna min lilla trädgård och att sitta på trappan i vår när solen börjar värma rejält.
Även de första varma kvällarna när man kan grilla och ta ett glas vin kommer jag att sakna, men då får man väl ta husbilen ut i naturen istället.
Förra sommaren åt vi ute en gång och det var i maj, sedan blev myggplågan olidlig, får se hur dom nya får det i år.
Blir det en varm sommar kan man knappt använda uteplatsen för solen ligger på hela dagen och steker och trafiken dånar precis utanför grinden.
Men jag tyckte ju också att det var mysigt och pittoreskt när jag flyttade in för 4,5 år sedan.

Idag känns det mycket bättre!
Utelunch igår på Ruffino, god lax i limesås men avsaknad av grönsaker ger minuspoäng.
På kvällen blev det en tur till byhåla för att ställa in Audin för laddning på bilverkstaden, det kommer jag också att sakna, vår tillgång till verkstaden. 
Men skönt för mannen att slippa vara alltiallo hela tiden!




Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-01-13 11:34:18

Allt har ju sina för och nackdelar och du ska se, att du kommer att trivas och må så bra på nya stället!

Ha dé!/Kram

Postat av: Selma

Publicerad 2010-01-13 11:48:21

Det tar en stund att boa in sig mentalt också.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-01-13 13:21:43

Är det inte egentligen skönast att ha en bostad i stan där man har nära till allt..och sen som Ni dessutom ha en mobil sommarstuga?? Vårt torp är ju inte mobilt...men ack så man njuter av det just för att man vet att det en kortare period! Vi har ju dessutom inga problem med mygg peppar, peppar inte som Ni hade uppe i Era trakter förra sommaren....det var ju gräsligt...vi var ju hos svärmor och kapade ved och de körde in oss de inande odjuren!!!!



Men...idag är det myggfritt...till och med i Byhåla med omnejd ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela