TyraTok

Livet är ett äventyr!

Högtidligt värre...

Publicerad 2010-01-01 12:45:51 i Allmänt,

... årets första blogginlägg!;o)

Oskrivna blad som ska fyllas med mitt svammel och mina osammanhängande tankar ännu ett år, spännande.
Finns det något bättre än att sitta med en tom kalender och börja fylla i vad som ska hända under året!?
Det ska jag nog ägna mej åt idag, bryta förpackningen på den nya agendan jag fick på jobbet och plita i födelsedagar och händelser som jag vet ska ske.

Fast det är ju mest jobbrelaterat då... privat är det inte mycket på G förutom en massa födelsedagar i januari.
Mannens femtioårsdag i februari vet jag inte hur jag ska lösa ännu, helst skulle jag vilja resa bort men det har vi inte råd med. Fast kanske hinner jag vinna en miljon eller två tills dess... Daniel skrev ju i en kommentar till förra inlägget att han tror att vi ska bli miljonärer, tack för den underbara tanken! :o)

Mannen zappar desperat mellan TV-kanalerna men nyårsdagen är ju känd som årets sämsta TV-dag, och idag hittar vi inte ens backhoppingen!
Enda gången jag får se mina kusiner Hautamäki, som jag aldrig träffat, men det är ju trevligt att veta att det finns så talangulla och framgångsrika människor i släkten. :D

Kvällen igår var trevlig, även broder blev inbjuden på mat och alla verkade mätta och belåtna efter sill, potatis och älgstek.
Broder gav sej hemåt vid 20-tiden, ett tidningsbud har inte samma dygnsrytm som oss andra.
A och C härdade ut till ca 23,  då höll A på att gäspa käkarna ur led, hon lägger sej vid nio på kvällarna vanligtvis, konstig människa, haha.
C hade nog velat vara kvar men A var chaffisen ut till byhåla så det var bara att åka med.
Vi var i alla fall pigga och byltade på oss en massa kläder och tog med Tequila ut för att gå en sväng till Djäkneberget och se alla raketer.

En tjej talade om för oss att det var så kul att se en hund som inte är rädd för raketer, och det är hon verkligen inte.
Svansen gick och hon hade fullt sjå att kolla allt, och ville hälsa på alla människor.
Jag har tagit med henne ut varje nyår i nio år och hon har aldrig varit rädd, skönt.

Men sen hade jag svårt att somna,  vaknade sedan vid tre-tiden men lyckades somna om.
Vid fem var det dags igen och då var det omöjligt att somna om så jag la mej i soffan och läste en stund.
Konstigt!
Men sen somnade jag gott i sängen igen och sov till halv tolv så jag är i alla fall utsövd på årets första dag.
Har ingen plikt eller viktig syssla mer än att hämta dotter J vid tåget från Borlänge ikväll 21.30.
Kanske ska man diska...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-01 12:57:13

Nya kalendern har jag redan börjat plita i, men jag vet inte om jag fört över allt jag skrivit i miniskrift i den gamla, viss risk att man missar något så här i början.



Nog vore det trevligt att kunna resa bort (privat) i den utsträckning man önskade. Kolla med Ryanair, jag ska flyga för jobbet till Bryssel i slutet på januari för 110 kr tur och retur. Visst tillkommer lokaltransporter och hotell osv, men jag har kompisar som tex åkt till London och Hamburg bara över dagen. Ni har väl en del avgångar från Västerås till Europa?

Postat av: Plogflickan

Publicerad 2010-01-01 12:58:55

Hejsan kikar in hos dig för första gången, fler blire, ha en bra dag!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-01-02 07:34:49

Skönt med en hund som inte är rädd. Gott Nytt till dig så här lite senare på det nya året.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-01-02 08:24:53

Morning o God fortsättning!

Jag letade också backhoppningen igår...måste ha missat nåt?! Kanske har den inte visats på flera år...?

Jädrans fin gran ni har!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela