TyraTok

Livet är ett äventyr!

Naturligtvis...

Publicerad 2010-01-31 13:08:00 i Allmänt,

... ringer en jaktkompis till mannens mobil 8.20 en söndagmorgon bara för att berätta att vägen upp till deras jaktmark inte är plogad... vi låg och sov båda två... så... intresseklubben antecknar.
Eller, ja mannen var lite intresserad för han hade tänkt åka skidor upp dit under dagen om det inte var för kallt, men jag försökte dra täcket över huvudet och somna om.
Men till slut sa partyblåsan ifrån så det var bara att kliva upp, suck.
Gick och la mej en gång till med morgonrock och tofflor på men efter ett tag sa kaffetarmen ifrån... sabla organ som inte kan leva i symbios med hjärnan när vila bjuds!

Förmiddagen har tillbringats med en massa fotograferande.
Först ut till bilen för att plåta stora hundburen som ska ut på Blocket för någon tusenlapp.



Sedan åkte mannen för att hämta hem takbox och lite grejer som står i verkstaden innan han lämnar igen den nyckeln och jag tog en prommis ner under E18 till Vallby friluftsmuseum.



Blir nog ingen teater uppspelad här idag inte... eller den närmaste tiden.

Trodde inte det skulle finnas några djur ute men först träffade jag på familjen Get.



Fru Get ville inte synas, hon kurade bakom herren i hagen.
Ståtlig karl hade hon i alla fall...

Lite längre bort fanns några hästar, men dom bara åt och åt.



När jag vandrade bortåt började jag känna en lukt som inte var så angenäm... rena svindoften!



Herregud så stor den var... Linderödssvinet eller vad den hette!

Även familjen Ko var ute, och den här rackaren stod bara och blängde, blick stilla med en riktig mördarblick.



Några får skymtar i bakgrunden mej jag förstår att dom inte vågade sej fram till maten när den här surmulen stod där.

Sist men inte minst måste jag sjunga en liten trudelutt för dotter J som fyller 26 år idag!
Men en enkel tulipaaaan uppå födelsedaaaan, vi har den äran, vi har den äran att gratuuuleeera!
Pussåkram!!

Kommentarer

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-02-01 07:49:12

Morning du mitt i naturen! Jag kommer att sakna mina fotofår när vi flyttar...

Grattis i efterskott till dottern! Min dotter fyller idag, 27...

Jo jag kommer att få dryga milen närmare till staden o jobbet...kanske kan man cykla till sommaren?!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Paula

Publicerad 2010-02-02 18:52:13

Hej! Jag tycker det är så mysigt med djur som får gå ute året om! Vildsvin är jag rädd för, mer rädd än för vargen...

Bara -5 grader idag, känns nästan som våren, hihi, snart åker långfillingarna in i garderoben!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela