TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sju maskiner...

Publicerad 2010-01-22 22:55:24 i Allmänt,

...tvätt lyckades jag hinna med på mitt tvättpass så nu klarar vi oss ett tag framöver.
Det var en fräsch och välskött tvättstuga och denna väggmålning lättade upp när jag stod där och vek torr tvätt.



Jag slank in på frisörsalongen jag passerade varje gång jag gick till tvättstugan och kollade när man kunde klippa sej,  och det kunde jag direkt!
Så medan maskinerna snurrade fick jag håret klippt för den lilla ynkliga summan 130 kr och jag blev helt nöjd.
Ett trevligt yngre par (tror jag) som har salongen i samma hus vi bor,  toppen för nu kan jag klippa mej lite oftare. Vägrar betala 400-500 spänn för att få kalufsen fixad!
Har ju kört den berömda tofsklippningen som visades på Oprah eller Ricky Lake eller nåt för många år sedan, det har funkat det med men ibland vill man ha lite frisyr.

Största anledningen till att jag ville klippa mej nu var för att imorgon ska jag jobba.
Det var länge sedan jag jobbade en helg men imorgon är det den så kallade Bäckby-dagen och på den mässan ville dom ha med sin placeringsassistent, och det är ju jag!
Får även med mej mina andra två kollegor som täcker upp västra sidan av staden och det ska bli superkul, även om det innebär att jag måste kliva upp vid åtta-tiden en lördagmorgon.

Alltså bör jag lägga mej nu när Let´s Dance är slut.
Vi har röstat för att stödja Haiti och mannen tyckte vi skulle adoptera ett litet övergivet barn.
Det vore ju en dröm men vi är nog för gamla för det och har inte råd, tyvärr.

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-01-23 05:51:48

Ha ha... kan inte låta bli att skratta åt adoptionsförslaget. För precis så var det här också i går kväll, gubben ville adoptera ett litet föräldralöst barn från Haiti!! Men vi får nog inse att den tiden är förbi och barnbarn lär man inte kunna adoptera. ;-))

Postat av: E

Publicerad 2010-01-23 10:08:51

Hoppas du får en trevlig arbetslördag! :0)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-01-23 18:37:23

Själv har jag ju fått adoptera en liten brorson från Etiopien och hoppas att han snart får ett syskon. Dessutom hoppas jag att man får till det på Haiti så att man kan ta hand om sina barn och hitta familjer för dem. Än så länge måste det kunna vara svårt att veta om det finns släktingar kvar i livet någonstans för barnen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela