TyraTok

Livet är ett äventyr!

Förra fredagen...

Publicerad 2010-07-08 21:15:49 i Allmänt,

... hade jag ju ingen fredags-feeling alls men idag har jag det!

Har svårt att tro att det är torsdag... mmmmm... var alldeles pirrig när jag stökat runt på kontoret och röjt i högar, vattnat blommor och till slut fick semesterkramen av chiefen,  tänk att disponera tiden i fem veckor utan att rusa iväg varje morgon!!!

Det började bra med att maten var klar när jag kom hem och jag firade med att vräka i mej pommes frites med tzatziki, mums!
Sedan åkte vi till byhåla för mannen skulle köra in Ö:s Buick till marknaden och jag cirklade runt bland jänkarna i väntan på att han skulle komma ut från flygfältet där Power Meetarna och försäljarna bor.



Tänk att det redan sitter folk runt cityringen i campingstolar och tittar men det var å andra sidan mycket bilar ute.
Tyvärr ser man baksidan också... en ung kille var så dragen att han inte kom upp ur diket han antagligen hade pinkat i...   han bara ramlade och ramlade... höll sej för huvudet och jag hade lust att vråla åt hans kompisar att ta hand om killen.

I år blir det väl ingen cruising eftersom vi har besök, annars brukar vi ju åka med den skönheten här ovan någon sväng med Ö och K.

''''

Ikväll har vi burit ut en massa skräp till återvinningsboden här ute och städat ur bilen,  sedan åkte mannen och fiskade.
Jag funderade på om jag skulle följa med eller cykla ner och kolla lite bilar men jag misstänker att jag får nog under helgen, eftersom lillebror antagligen vill se så mycket som möjligt så jag nöjde mej med att ta ett glas vin och damma och plocka lite... perfekt start på semestern.
Ops... jag lovade ju att stoppa in två öl i kylen...

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2010-07-08 21:38:28

Du får väl inte glömma såna viktiga saker ;)



Postat av: Inga M

Publicerad 2010-07-09 00:33:24

Cruising ser så roligt ut, vi kan bli stående och stirra på bilar som åker förbi. Vi var i Varberg en gång när där var stor bilfest, det var fantastiskt att se alla välvårdade gamla bilar.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-07-11 12:29:51

Jasså även du min Brutus har ett vrålåka ... det var mängder av gamla bilar som vi mötte på vår väg hem förbi Västerås. Vi tankade på en mack i Köping och där satt ett gäng väldigt onyktra raggare i ett vrålåk med en nykter kvinna som körde och jag undrade hur man kan gå med på att köra ett gäng dyngfulla gubbar, en var så full att han satt och sov i baksätet klockan var så där 14.30.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela