TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag tror inte...

Publicerad 2010-07-12 13:14:47 i Allmänt,

... att min lillebror förstod hur mycket folk och fest det är här i Västerås under Power Meet!!

Väl på Arlanda fick jag förstås migrän så där lagom på första semesterdagen men som tur var hade jag migräntabletter i plånboken så när det värsta flimret hade lagt sej så var det bara en dov huvudvärk kvar.
Vilken tur att jag inte åkte själv och hämtade honom!

När vi kom hit i värmen så bytte vi bara om och tog bussen ner mot staden.
Vi kom dock inte så långt utan fick kliva av bussen mitt i en korsning en bit från citykärnan för det var igenproppat med bilar.
Sedan gick vi ner mot hamnsträckan där största cruisingen är.

Jag och lillebror på G.

Första åsynen ner på cruisingen!

Sedan hittade vi mina gamla arbetskompisar från badet och så min kära Nettisch och stannade där.

Sedan kom Ö glidande med sin fina Buick-54 och mannen hade lovat att vara chaffis så han och lillebror försvann med den,  jag blev kvar för jag hade lovat storebror att vänta in honom.
Fick dessutom några cider av maskinist H. :o)
Mitt vin hade runnit ut i ryggsäcken för tetran var sprucken... suck.

Efter några timmar kom mannen tillbaks på nästa varv och stannade vid oss för att äta och pausa. Sedan  hoppade jag med in i bilen för ännu ett varv, vilket tog tid för då hade det verkligen börjat proppa till sej.

En sådan här helg finns inte många regler att följa... :o)
I tidningen idag stod att det var en väldigt lugn och bra helg, tolv rattfyllor på ca 15 000 bilar är inte mycket.

När vi hade släppt av K och Ö ute på marknasplatsen,  dom sover där i sin husbil för Ö säljer gitarrer och grejer där så försökte vi ta oss hemåt i natten och var här vid 2-tiden.
Lillebror var jättenöjd, hade inte räknat med att få åka raggarbil inte minsann, haha.

På lördagen tog vi Buicken, som tack och lov var orörd här på vår parkering och åkte ut till marknaden.
Brorsan och jag lyckades planka in,  dom kollade aldrig in i bilen om vi hade entréband på oss,  mannen och bilen hade men inte vi.
Så där sparade man 300 pix! :o)

Vilken värme det var därute... cheeezuz!
Men vi hittade på min svågers bror som lillebror stämt träff med och det var jättekul att se honom.
Vi har inte setts sen syrrans begravning och hade mycket att prata om... vi gick hela eftermiddagen längs marknadsstånden och babblade... världens trevligaste karl!

Så hjälpte vi K och Ö och riva tältet,  forsla ut alla deras fordon till byhåla innan vi åkte hem för att duscha och gå ner på crusingen,  men lillebror somnade, det blev nog några öl för mycket i solen under dagen och vi fick inte upp honom sedan.
Ringde storebror som satt och väntade på oss så han tog en taxi hem till oss istället, vi köpte kebab-tallrikar och satt på balkongen till klockan tre på natten och snackade.

Allt som allt har det varit en lyckad helg och det är jättekul att ha besök men det var bra skönt att sitta och pusta ut på balkongen till långt in på natten igår.

Nu ska jag packa för färd till stugan med exmakens familj.
Jag har ju tjatat om att åka till Leksands sommarland och imorgon ska vi göra det med hans små kottar och sambo.
Mannen vill inte följa med men jag får plats i deras bil så det blir bra.

Postat av: anne

Publicerad 2010-07-12 21:04:07

Så himla häftigt det låter! Jag har aldrig varit på Power Meet (när uppstod det?)men har ju hört om det förstås. En gammal klasskompis som var nybliven änka med fyra barn hittade sig en dansk Mercedesförsäljare på Power Meet, det är vad jag alltid tänker på när jag hör namnet. :)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-07-14 08:04:31

Cruising är himla kul, man kan stå länge och kolla på bilarna som glider förbi. Vi var i Västerås för några år sedan, vi var även i Varberg, den är också stor. Vår gode vän med den bruna Chevan ska upp till Rättvik med sin bil framöver, vet inte när det är.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-07-14 14:17:03

Det väcker en massa gamla minnen för min del av "Power Meet" var där varje år nästan o crusa innan jag fick grabben. Ha en trevlig vecka/helg i stugan med exet. Kram Madde