TyraTok

Livet är ett äventyr!

Premiärdopp...

Publicerad 2010-07-15 15:40:57 i Allmänt,

... vad gäller bad i sjö har jag tagit idag i och med att vi åkte ut till Playa del Björnön några timmar.
Änderna traskade runt och tiggde och trots att vi inte hade något att ge dem så la dom sej runt oss... vi måste väldigt sympatiska ur en andhonas synvinkel.



Men dom gav inte upp riktigt utan kollade då och då genom att nypa lite lätt i tår och fingrar om det inte hade dykt upp något ätbart.



Många dopp blev det, i alla fall för mej som den värsta flodko,  men ärligt talat kändes det knappt svalkande i det långgrunda vattnet...
Får bli en likadan tur imorgon om det inte händer något drastiskt med vädret.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-15 15:56:56

I vår lilla badsjö svalkar det knappt heller.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-07-15 18:58:02

Tänk att jag inte har badat fast det är så olidligt varmt, är en badkruka men om vi hade legat på ett lämpligt ställe så skulle nog även jag ge mig i som dig som en flodko.

Lustigt när djur blir så där oräddda, jag gillar änder ... gillar de flesta fåglar för den delen. Undrar om det är sånt som kommer med åren för som yngre brydde jag mig inte så mycket det var bara fåglar.

Postat av: anne

Publicerad 2010-07-15 19:15:14

Ni kan åka ut till Östra Holmen! Finns inte nakenbadsstränderna kvar???



Sv. Power Meet i 33 år??? Det kan ju omöjligen ha varit av denna storleksordning tidigare, för jag har då inget minne av det (flyttade -87).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela