TyraTok

Livet är ett äventyr!

Svalka...

Publicerad 2010-07-17 10:21:00 i Allmänt,

... känner jag när jag sitter på balkongen och läser blaskan nu på förmiddagen, hurra!!

Alltså hurra för att himlen fortfarande är knallblå utan moln men den värsta kvalmiga hettan försvann igårkväll.
Jag fick till och med ta på mej långärmat framemot 22-tiden när vi stod ute och rökte en regnbåge och sedan satt på balkongen med varsin lap och letade bil på nätet.

Mindre roligt är att jag ser att det ska bli regn ikväll,  just när vi ska en bit ut på landet på höbärgningsfesten... tänkte först ta husbilen ut och sova över men nu får sonen bli chaffis istället så man vaknar hemma i sin egen säng,  inte i en trolig lerpöl.

Apropå att vi rökte fisk igår... det blev en viss nyfikenhet häromkring, haha.
Det brukar sitta några herrar utanför oss vid bortet och spela backgammon och nu kom dom och undrade vänligt vad vi gjorde...  i deras hemländer äter man inte rökt fisk så dom var väldigt fascinerade över vårt sätt att laga mat utomhus.

Jag tycker det är trevligt här för att gården är så levande av alla olika kulturer som tillbringar så mycket tid som möjligt utomhus under sommarmånaderna,  och herrarna sa just att dom önskade sej en riktig grillplats som dom har tvärsöver gatan.
Får kontakta AMF Pension som äger husen och höra om det är möjligt, eller kanske räcker det att man hör med HSB som är förvaltare...

Skrev ett helt inlägg alldeles innan och loggade ur... kanske värmen har påverkat mej ändå... hur kan man glömma att trycka på publicera?? :D
Och igår skrev jag som rubrik: Uppe för tuppen



Meeeh... det var inte för tuppen jag gick upp igår utan tvättstugan men FÖRE tuppen var jag nog nästan allt uppe.

Får se om jag lyckas göra något vettigt av den här dagen då... igår sov jag i soffan flera timmar efter tvättandet och sen orkade jag inte ens masa mej till stranden,  lata människa.

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-07-17 10:24:49

Du har lite lagom semesterbestyr verkar det som. Röka fisk utomhus låter mysigt. Blev det bra?

Postat av: anne

Publicerad 2010-07-17 20:36:15

Så kul att grannarna är så intresserade! Det skulle vara svenskar till det...



Att somna mitt på dagen är alltid en risk, ibland blir man inte människa mer över huvudtaget. Ja, den dagen alltså.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela