TyraTok

Livet är ett äventyr!

Uppe för tuppen...

Publicerad 2010-07-16 08:35:21 i Allmänt,

... kändes det som när jag kånkade ner den stora IKEA-bagen till tvättstugan strax före sju imorse,  men det var jag själv som valde den här tiden.
Hade bokat passet kl 10-14 först men insåg här i veckan att vädret var för bra för att offra en halv dag så det fick bli 7-10 istället så man hinner ut i solen.

Igår hann jag med en hel del... först badet som jag sa.  Sedan for vi ut byhåla för att lämna min försäljningstavla med smycken till djuraffären igen,  snälla M säljer ju åt mej där.
Där låg min f d katt Monster och jäste på disken som vanligt.



Lite grå i pälsen börjar han allt bli, den svarta faran som helt sonika flyttade in hos oss en kväll i oktober 2005första hösten vi bodde i byhåla. 

Naturligtvis skulle vi hälsa på Smilla samtidigt och hon blev vild av glädje men man märker att hon smält in bra i sin nya flock.







Här kommer matte M hem när hon stängt affären och alla fyra hundarna vet att nu nalkas det godis!

Det går alltså ingen nöd på varken Monster, Smilla eller Tequila som ju bor i norr hos dotter D numera.
Men jag tycker fortfarande att det är tomt och blir avis när jag ser hussar och mattar som har hundar som avgudar dem,  som hos K och A som har sin Texas som nu är halvvuxen.
Han blev också vild och lycklig när vi kom och fikade efter besöket hos Smillas nya familj.

Så visst ska det bli mysigt att få en kattunge i höst! :o)
Har ju haft katter de senaste 25 åren med korta undantag,  och nu är jag ju på undantag från alla djur.
Eftersom jag jobbar heltid är ju hund uteslutet,  mannen känner att han inte vill binda upp sej så då blir katt bra.

När vi kom från byhåla tornade molnen upp sej och regnet hängde i luften men jag hojade tvärs över staden till väninna A som bjöd på både mat,  vitt vin och räkor.
Vi satt i hennes inglasade uterum (avis igen) och pratade till långt in på natten medan regnet smattrade på taket.
Som tur var slutade det lagom tills jag skulle cykla hem igen.

Helt plötsligt kommer en hund ut på cykelbanan och efter kom en polis med pannlampa!
Ops tänkte jag, jag har ju inget cykellyse,  men dom verkade leta efter något så jag kunde åka vidare i mörkret.
Fast det hade regnat en ganska rejäl skvätt var det varmt att cykla hem i shorts och linne mitt i natten!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-07-16 12:57:15

Visst är det härligt att ha djur, ett litet pysslande om man åker bort, men oftast är man ju mer hemma än borta...en katt är bra att ha.



Men du. Innekatt eller utekatt kan kvitta - fladdermusen hade ju flugit in genom det öppna fönstret!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-16 13:20:56

Det blir tomt att vara alldeles utan fast rätt bekvämt om sanningen ska fram.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-07-19 00:15:44

Så svårt det måste vara att lämna hunden till någon annan fast man måste göra så ibland, sen verkar Smilla ha det väldigt bra hos sin nya matte.

Vi har en inglasad balkong som vi båda är så himla nöjda med. Men ni har något som vi inte har ...regn, fy sjutton så jag längtar efter regn men här är det torrt så att det dammar om det. Men tack och lov är det svalare ute.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela