TyraTok

Livet är ett äventyr!

Varmaste dagen på länge...

Publicerad 2010-07-03 23:21:49 i Allmänt,

.. och jag sitter på balkongen och hör festivalens musik... lite sugen blir man och kompis P ville gå ner och öla lite men vi är rätt panka och imorgon ska jag stå på marknad hela dagen och försöka kränga lite smycken och grejer.
Mannen ska bärga hö hos kompis E, han gjorde det i många timmar igår hos vår f d hyresvärd.

Imorse åkte vi till byhåla tidigt och hjälpte Ö att få upp sitt tolv meter långa tält med bord och grejer.



Bakom oss kom en gammal ex-pojkvän och smällde upp sin plats.
 Kul att snacka lite men han är inte snygg längre, haha.
Men vem ser ut som man gjorde för femton år sedan å andra sidan...

Jaja, sen åkte vi till Åsby och handlade lite växter och jord så balkongen äntligen kommer i ordning, köpte två tomatplantor av en tant på marknaden dessutom.
Hittade fiffig lösning på att hänga upp gardinlängder på balkongen så man får lite avskildhet och svalka men det får vi köpa när lönen kommer.

När vi kom hem hade en skock chilenare grillfest här utanför med musik och salsa-dansande... den här gården lever verkligen upp på sommaren,  bord och bänkar är fulla varje kväll av familjer som äter utomhus.
Tyvärr stod en svensk dam uppe på sin balkong i höghuset och skrek att dom skulle dämpa sej... då var klockan ca 19.00 och dom spelade inte överdrivet högt.

Nu har jag knåpat ihop massor med tärnings-smycken,  får se om det går att sälja något imorgon.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-04 17:16:08

En del människor har lite väl svårt för att låta andra leva lite.

Postat av: anne

Publicerad 2010-07-04 22:09:53

Man kan ju undra om de är mycket ensamma, de missunsamma människorna...?

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-07-05 22:57:39

Ex-pojkvän och ex-man och så. Jag avundas Dig Dina goda relationer från bakåt i tiden. Jag har slarvat bort alldeles för många förstår jag nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela