TyraTok

Livet är ett äventyr!

Innehållsrik tisdag

Publicerad 2010-06-08 23:42:13 i Allmänt,

Efter jobbet idag pärlade jag lite men sedan blev det fiske... behövde rensa hjärnan och det funkade...



... så vackert med lupiner vid sjön, inget folk men inte heller någon fisk.
Fast det spelade ingen roll, rensning av hjärnan var ju målet.

När vi kom hem och gick mot huset såg jag den här lilla gynnaren nedanför vår ena balkong...



... och han/hon rullade inte ens ihop sej när jag kom och ville fota.
När vi bodde i byhåla hade vi en inneboende kotte i trädgården och ibland när man klev ut i mörkret för att gå ut med hundarna var dom helst stissiga och så fräste det till bredvid foten, då låg kotten där och försökte ihoprullad försvara sej mot hundar som bara betraktade.

Sedan kollade jag mailen och hade fått mail från lillebror som inte var nöjd med mosters bouppteckning... fattas mycket pengar enligt honom och mina bröder plus kusin... får se vad detta utmynnar i.

Kollade kontot och det goda Skatteverket har betalat ut min sista ersättning för resor till och från jobbet förra året, hurra.
Rusade genast iväg och köpte det jag önskade mej mest... ett nytt hamock-tak!!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-06-08 23:57:41

Jag försökte ta kort på "min" igelkott med mobilen men han ville inte vara med på bild tydligen... :0)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-06-09 06:44:54

Vilken lyx, du har en igelkott! Här har jag inte sett någon på många år, undrar vart de tar vägen. Jag kan inte tro att vi har lyckats grilla alla i valborgseldar / påskeldar.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-06-09 09:26:51

Men fy vilka dagar Ni haft!!!! Inbrott i hem och bilar är så jäkla kränkande...och inträngande i ens privata sfär!! Hoppas nu att det inte blir en alltför dyr historia utan att Du kan få använda Ditt "bilbidrag" till nåt roligare...och då menar jag roligare än hammocktak. Såna tak tycker jag förresten är skamligt dyra...det är ju bara en liten plastbit ;)



Jo, jag är också av naturen synnerligen lat, så jag tyckte nog också att jag var rätt duktig men jag upptäckte samtidigt att jag tycker ju det är så himla skönt att gå ut och gå...varför i hela friden gör man inte det oftare?? Skärpning på mig nu :P

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-09 10:18:34

Igelkottar är så söta, så söta.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-09 12:02:25

Jag längtar ut i naturen.... I morgon SKA jag börja leva som en frisk människa igen, arbeta, vandra i sommargrönska m.m

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela