TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tålamod Paula! :o)

Publicerad 2010-06-30 18:57:20 i Allmänt,

Nu kommer rapport från Skansen för igår natt när jag kom hem var jag så trött att jag stupade i säng och snarkade ljudligt inom tre minuter från kuddlandningen.

Imorse znooozade jag så länge att jag fick springa genom duschen med kaffekoppen i näven nästan för att hinna till jobbet,  det kostar på att vara på allsång minsann.
Speciellt som det var ca 30 grader varmt i solen...

Dagen började nämligen med att jag vaknade redan strax efter fyra med mitt satans krampande mellan skulderbladen så det var bara att kliva upp och vandra runt lite, försöka andas och till slut släppte det så jag kunde slumra lite halvsittandes i soffan.

Bussen avgick från stadshuset strax efter åtta på morgonen och vid halv elva hade vi lagt beslag på en lämplig bänk med fyra stycken trevliga folk från samma buss på bänken bakom.
Praktisk lösning hade jag hört av kollegor för då kunde man vakta platser åt varandra och så gjorde vi under hela dagen.

Fast vi kom så tidigt så var det redan folk där och på scenen rådde full aktivitet.



Efter lite överenskommelse med de andra så tog vi en sväng ner i djurparken,  det är minst 23 år sedan jag var där och mannen har aldrig satt sin fot på Skansen.

Mina favoriter!




Dom här är också fina,  fast finare när man ser dem i frihet uppe i norr.



Maffigt att se dessa nallar, djur som man aldrig sett i frihet!



Vargen låg under en buske och syntes knappt, järven och lodjuret var puts väck, sälarna mestadels under vattnet men det är ändå kul att gå igenom djurparken och kolla.
Vi var in i alla husen också och lyssnade på historierna om människorna som hade bott i dem...  kulturella värre va!




Back to the roots, haha.

Näee, det här kändes bättre!



Men det här vlle jag inte se, höll bara upp kameran och vände bort huvudet när Jonas passerade med den stora äckliga ormen.




Vid scenen pågick repetitioner hela dagen så ibland kunde man liksom trötta lite när samma låt drogs om och om igen,  då var det skönt att kunna gå iväg.
Men det var kul att se att artisterna kunde bjuda så mycket på sej själva innan det riktiga uppträdandet gick av stapeln.
Ola Salo till exempel... han gick runt i publiken och sjöng den allsången han hade valt och höll fram micken till en kille med Downs syndrom i refrängen,  men den killen ville sjunga Ta mej till havet i stället för Sjuttonde balladen och Ola sa: Va? Mitt i min allsång?
Jaaa, svarade killen lyckligt och så sjöng dom den en stund och musikerna på scenen hängde med.



Sen övade han med Carola och jag tycker deras röster funkade bra ihop, till slut, fast jag inte är något Carola-fan direkt.



Tyvärr kom ju inte Robert Broberg, han hade visst druttat omkull och fått hjärnskakning men Thomas Järvheden och några till gjorde ett bra potpurri av hans låtar.

The Mozart Group var en positiv överraskning, kul sätt att uppträda och Anna Bergendahl sjunger fantastiskt bra.



Vi satt kvar ungefär en halvtimme efteråt och kollade på extranumren men det var skönt att gå ner till bussen klockan tio för hemfärd.
Man kan lugnt påstå att man var mör och slut efter en lååååång dag i stekande sol, tur man fick lite solskyddsfaktor till axlarna av en snäll människa.
Somnade på bussen hem och tyckte cykelfärden hem var en plåga men dagen var helt klart en upplevelse!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-07-01 08:20:13

Jag tror inte det finns någon järv på Skansen, jag vet ingen som sett den. Men en skylt och ett staket har dom ju iaf :0)

Postat av: anne

Publicerad 2010-07-01 15:33:40

Men Jösses! Måste man vara så tidig!!! Till Allsången!?!?!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-02 15:14:48

Låter som en verklig heldag!

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-07-05 23:01:06

Kul dag ser det ut som om Du har haft. Jag var ju också i Stockholm de här dagarna. När Du satt på allsången, satt jag på Victoria vid Kungsträdgården och mumsade. Jag var också en tur runt Skansens djurpark med barnbarnen på kvällen. Älgkalvarna har jag också tagit kort på och vi gick förbi kåtan och renarna och allt det andra. Vi såg inte heller några vargar, bara lo och björn och säl - en fet säl som låg på rygg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela