TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ångrar nästan...

Publicerad 2010-03-07 19:33:50 i Allmänt,

... min idé att åka till stugan... puh vad med snö att skotta!!



Vi kom dom ca hundra metrarna från stora vägen upp till vår tomt men det var länge sedan någon snäll människa hade plogat in på parkeringen så vi fick hoppa ur och börja skotta.
Vi hade bara en skyffel i bilen så T försökte förtvivlat komma fram till boden för att hämta fler. Han sjönk rejält fast han är nästan två meter lång, haha.



Mannen  och T slet på och solen tittade faktiskt fram.
Dotter J satt obekymrat kvar i bilen och sov, märkte inte mycket av vårt krånglande för att få in bilen på parkeringen, haha.

Sedan började T skotta mot huset och mannen försökte få fram grillen.




Själv var jag helt förfärad över hur min älskade hammock såg ut.
Tänk att den gamla håliga presenningen som inte höll undan regnet i somras orkade med så mycket snö??



Tog ett tag att få bort detta naturliga tak!  Hoppas den håller så vi kan sitta och gunga och filosofera framför brasan snart igen.

Uppe på altanen hade vi jordens maräng!



Hmmm... jag hade för mej att vi hade plockat undan inför vintern men se så slarviga vi är.
Konstigt att det här gamla plastbordet från Kristiansborgsbadet höll för denna tyngd!?

Dotter J vaknade också och vi slet på bra på altanen för att få bort snö innan den brakade, och när vi var klara med det började mannen skotta taket... tjoho... bara att börja om igen.



En uppe och en nere!



Jag som skrubbade husvagnen i somras... och hur ska den se ut innan allt detta tinat upp.
Vi kom inte åt hela taket men lite fick vi bort...

Till slut fick vi i alla fall grilla korv, underbart!!



Uppe hos grannen såg det lika illa ut,  hennes fina gran hade en rejäl mössa.



Hoppas den gamla lekstugan pallar trycket!



Systerdotterns hus har också en heltäckningsmatta över sej.



J stod bekymrat och tittade på när T var på taket... ramla inte ner lilla gubben... som min käre sambo gjorde men jag missade det... hörde bara hur J började gapskratta nere vid grillen.




Följdaktligen inget bildbevis heller alltså, och han gjorde inte illa sej... var ju mjukt att landa.

Direkt när vi kom hem spolade jag upp ett bad för jag kunde knappt lyfta armarna... tror att kroppen kommer att vara totalt mör imorgon, ett rejält träningspass men en jätterolig dag med folket från Äppelvägen!!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-03-07 19:42:25

Måste man skotta snö så behöver man inga gympapass!

Du får nog känna av muskler du inte visste du hade i morgon...

Ha dé!

Postat av: Ia

Publicerad 2010-03-07 20:22:35

Din upplevelse stämmer väl överens med min.....bortsett från att vi inte skottade nåt hustak ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela