TyraTok

Livet är ett äventyr!

Den här katten...

Publicerad 2010-03-18 18:42:27 i Allmänt,





... har haft kalas här inatt...  hon gillar tydligen honungsmelon!

Matte sa att hon gillar vindruvor... det dög inte,  men som sagt... jag hade lämnat lite melonskal på en servett och dom var renskrapade imorse.

Hon har blivit riktigt hemtam  och sover med oss... blir lite svårt att skiljas från henne snart.
Mannen har tillochmed börjat titta efter katter på nätet,  han som knappt gillar katter.
Den här lilla Tess avgudar ju honom,  jag är klar tvåa,  jag som gillar katter.



Jag är dock ståndaktigt, snart är det sommar och då vill jag inte vara bunden vid en katt, det får bli till hösten.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-18 20:25:07

Nog är det mysigt med katt allt, inte skulle jag vilja vara utan.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-19 07:44:27

Såna är de katterna. Katten här gillar mig som är hundmänniska och är helt galen i vår granne som är kattallergiker. Kommer grannen förbi på en kopp kaffe måste man slänga ut katten annars stoppar han nos mot hennes det första han gör. Rur det är en utekatt och att grannen klarar en kort stund i katthem.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-03-19 08:52:35

Åh katten skulle nog stortrivas i stugan ;)



Våra katter är ju innekatter i stan och utekatter på landet...fungerar jättebra! Bilresan är dock en annan historia...en av dom sjunger hela vägen och då är de skönt att det bara är 20 minuters resa :=P

Postat av: Ia

Publicerad 2010-03-19 09:25:31

Då kan det nog räcka ;) För mycket och för ltie skämmer allt eller hur man brukar säga!!!



Måste dock säga att den där lånekatten är förbaskat söt ;)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-20 09:29:55

Vilken vacker katt... Härligt med husdjur, men bundet också. Det gäller att tänka till före... som det så vackert heter. Lånekatt då och då är kanske inte så dumt!?

Postat av: Paula

Publicerad 2010-03-20 13:02:00

Det låter livsfarligt att vara så pigg som du är, det kommer säkert ett bakslag och du får lägga dig o sova middag istället, hihi

Själv sitter jag här klockan 13.00 i morgonrock o väntar på att skidåkningen ska börja...

katten ja, guud va jag saknar katt! Eller vi, båda två, maken minst lika mycket. Han träffar ofta husdjur när han besöker kunder i hemmen och katterna brukar direkt hoppa upp o sätta sig i knäet på honom. Men vi säger samma, inte en katt nu! Det lär ju kanske bli en liten valp istället, hihi

Fortsatt trevlig helg/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela