TyraTok

Livet är ett äventyr!

Grattis...

Publicerad 2010-03-24 11:33:10 i Allmänt,

... till min syster som skulle fyllt 56 år idag om hon inte fått den sabla hjärnblödningen en dag i oktober 2003.
Vi brukade ofta hitta på något tillsammans när vi fyllde år, en kryssning eller en dag i huvudstaden...  hennes dödsfall har till viss del tagit udden av mitt firande.

brasor/Feuer06.gif

Dessutom går jag nu in på mitt fyrtionionde år... hon dog precis när vi börjat planera för hennes femtioårsdag så det känns lite som ett ödesår.
Jag vet! 
Man kan inte tänka så men jag gör det i alla fall och både syrran och jag pustade ut när vi bägge hade överlevt våra trettiosjätte år...  så ung var vår mor när hon dog i hjärnblödning.

Varje gång jag får en huvudvärk jag inte känner igen får jag en lätt panik först men det lägger sej,  jag har gjort en datortomografi på order av en en läkare på Danderyds sjukhus och ska ha en ganska hel knopp sägs det.

För övrigt känner jag mej inte äldre idag än i förrgår! :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-24 13:02:45

En så otäck sak att vara rädd för. Så ung ska man inte behöva dö.

Postat av: Berith

Publicerad 2010-03-24 17:30:20

Hann du inte komma in i butiken idag? Jobbar där även i morgon torsdag. Börjar 11.30 och jobbar til 19,15. Vi ses kanske då?

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-24 20:15:02

Förstår din oro. Min Mamma dog 65 år gammal efter ett års sjukdomstid i cancer. Innan dess superfrisk... Det tänker jag på ibland, jag vill leva många, många år till. Samtidigt är jag glad att jag fått vara frisk, pigg och ha ett bra liv så här länge, inte alla som får uppleva.

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-24 20:30:41

Men vad är det som ligger bakom hjärnblödningar vid så unga år!?! Blodtryck? Åderförkalkning? Aneurysm?



Bra att du är undersökt.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-03-28 23:32:05

Såg ditt namn hos någon bloggare och valde att titta in till dig, läser och ser att du som mig miste din syster, även min skulle precis fylla femtio år.

Min syrra dog i cancer 2006 det tog knappt två månader så var hon borta.

Även vi hade födelsedagarna ihop, hon fyllde den 1 maj och jag fyller den 3 maj.



- Trevlig blogg har du, jag tittar nog in igen för att se vad du har för dig.

kram Maggan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela