TyraTok

Livet är ett äventyr!

Invigning...

Publicerad 2010-03-14 12:36:26 i Allmänt,

... av balkongen skedde idag efter långpromenad på förmiddagen!!



Eftersom han inte åkte och fiskade satt han istället och plockade med sina flugor och grejer. Bra med en hobby!
Jag satt också där och läste ett tag men så blev det skugga och lite kallt så jag tog min kaffekopp och flyttade in hit till min andra älskling. :D
Det står några tallar framför vår balkong och ännu orkar inte solen riktigt över dem.

Mannen väckte mej vid tio och meddelade att han ville ut och promenera så jag masade mej ur sängen.
Med stor möda ska tilläggas, för när han går upp tidigare än mej hamnar jag på rygg av någon anledning och då låser sej ryggen så jag får nästan rulla ur sängen.

Efter kaffe och frulle gick vi ut och det är verkligen underbart att gå i solen!!



Visst ser jag hurtig ut, haha!

Femtiofem minuter gick vi och hamnade på ställen jag aldrig varit på, bland annat en liten vägstump som heter Akademivägen... eller var det gatan...?
Nå, strunt samma, det jag skulle komma till var att vi skulle nerför en backe där men herre jisses... inte sandat för fem öre och bara is... hur kommer dom hem... och ut??



Fint kvarter med stora villor men ingen sandning... är dom skattesmitare tro filosoferade mannen.
Vi fick vända och gå en annan väg och på andra sidan ån där vi lite fattigare människor bor var det sandat och fint spånade han vidare.  Ja, nu hade det ju till och med töat undan där men det var sandat innan. :o)



Vi kom hem till slut fast det gick väldigt sakta på slutet för ländryggen abdikerade, den gillar inte långpromenader fast det tar jag ingen hänsyn till.
Men jag längtar efter att kunna cykla, det är gynnsammare mot min kropp och till jobbet tar det då bara tio minuter.
Kanske kan cykla imorgon bitti, vi får se.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-14 16:40:42

Tråkigt med ryggen annars är det rätt mysigt att långpromenera.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-14 19:50:21

Skattesmitare behöver väl också sandat under fötterna... eller tror du att de använder sig av helikopter för att förflytta sig... ;-)

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-14 20:38:26

Var ligger Akademivägen?



Jag trodde han satt och förgrodde fröer...! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela