TyraTok

Livet är ett äventyr!

Semesterlusta!

Publicerad 2010-03-09 10:22:57 i Allmänt,

Jisses vad solen strålar och det bästa av allt är ju att den värmer!!


Jag har sådan lust att ta ut några dagars semester men jag vet ju att jag ännu hellre vill ha dom dagarna när den riktiga värmen kommer så jag får tagga ner lite.

Hörde på radion imorse att Tuna-tutten, köpcentrat Kupolen i Borlänge höll på braka ihop lite av den tunga snön så nu är jag jätteglad att vi åkte upp och skottade.
Min stuga ligger bara 1,5 mil från den byggnaden så det måste ha töat på rejält under måndagen eftersom snön hunnit bli så tung.

Nu vet jag att min far byggde stugan rejäl men altaner och utbyggnader är ändå känsligare och tung snö på redan snötyngda altaner och tak är inte bra.
Den värsta värken har dessutom gett med sej, idag kan jag lyfta vänsterarmen och skriva med höger utan att det spränger i fingrarna.

När jag kom till jobbet undrade kollega M om jag skulle med ut och äta ikväll innan vi gick på föreläsningen.
Eh..?
Ja, som vanligt har jag ingen koll men vi har ju anmält oss till en föreläsning på Mälardalens Högskola ikväll, haha... koll på läget... NOT!

Igår undrade M om vi skulle dela på en flaska vitt på torsdag och då såg jag också ut som ett frågetecken.
Jag hade helt glömt bort att vi ska på hemlig fest efter jobbet, anordnad av två kollegor.

Som sagt... kan man önska sej ett nytt minne i födelsdagspresent kanske?

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-09 12:05:23

Det finns ju små trevliga minnen att köpa på elektronikaffärerna. Usb.minnen heter de visst, lätta att ta med i handväskan.

Postat av: Anne

Publicerad 2010-03-09 17:26:41

Nytt minne? Skulle inte en almanacka funka lika bra? ;)



Var det Rozex du använde?

Postat av: Ia

Publicerad 2010-03-09 17:38:40

Prova med att defragga ;)

Postat av: TT

Publicerad 2010-03-09 21:57:25

Tack för alla tips, almanacka har jag men glömmer att antingen skriva i den eller att titta i den, haha.

Anne, det var så länge sen så jag minns inte vad cremen hette tyvärr.



Defragga var kanske en idé... hur startar man? :o)

USB ska jag önska mej när jag fyller år faktiskt, hoppas den funkar i knoppen också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela