TyraTok

Livet är ett äventyr!

Torr promenad...

Publicerad 2010-03-30 10:37:24 i Allmänt,

... blev det idag till jobbet, inget regn men gråmulet, trist... känns nästan lite som höst ute.. hemska tanke!!

Gratisbild på And dricker

När jag kom ner mot ån snattrade änderna på som vanligt men så hörde jag ett rejält brölande och funderade lite vad det kunde vara.
Då kom det fem kanadagäss flygande,  de första jag sett i år.
Är det ett vårtecken?
Eller bor dom här året om?

***
Drog igång datorn när jag kom till jobbet och började dona lite innan jag mindes att vi inte får gå in i systemet idag förräns efter lunch... hopps! 
Hoppas inte systemadministratörerna märkte det...
Då får man pyssla med annat så jag har bland annat fyllt i min ansökan till SKTF.
Lika bra att lyda Frun och byta fack. :o)
Dessutom har vi lite turbulens i och med att vi blivit av med lite arbetsuppgifter så det kan vara vettigt att tillhöra rätt fack nu framöver...

Vinlotteri på eftermiddagen... alltså måste jag kuta ut på lunchen eftersom jag inte är en planerande människa som har en flaska står i skåpet inför varje tillfälle, haha.
Hoppas på storvinsten nu till påsk förstås men sådan tur har jag nog inte... eller...?

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-30 11:39:49

Bra! Av erfarenhet vet jag vilket klater det kan bli med felorganiserade när de plötsligt behöver hjälp.

Postat av: denise wallberg - ♥

Publicerad 2010-03-30 12:33:32

usch, stackare som har sånt väder! här är det faktiskt riktigt mysigt , solen skiner :D

Postat av: Anne

Publicerad 2010-03-30 15:42:46

Vilken Fru är de som styr & ställer sådant?

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-30 18:27:46

Ett äventyr från Karlslund avslöjat....

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-03-30 22:53:00

Jag funderar också ibland på att byta fack, men jag undrar lite över försäkringar och så. De som följer med liksom. Måste man göra om hälsokontroller och så? I så fall är det lika bra att stanna kvar där man är för visst har väl hälsan blivit kanststött med åren och genom försäkringsbolagens nålsögon är det inte lätt att komma ens med mycket små krämpor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela