TyraTok

Livet är ett äventyr!

100 knyck...

Publicerad 2010-05-25 16:07:48 i Allmänt,

... så fort känns det som denna dag har gått!
Spöregn imorse så jag kutade ut för att ta en tidig buss eftersom jag skulle vara på kurs redan kl 8.00 men såg precis bakänden på bussen just som jag skulle skicka iväg SMS:et efter biljett.

Tur jag inte hann trycka på sänd för det var bara att ranta upp igen och dra på sej regnställ och hoppa upp på cykeln.
Nå... hoppa är väl inte rätta ordet men ner kom jag med väskan i en plastkasse på styret.
Fy vad det regnade och satans vad kallt det var om fingrarna, gårdagens kyla var som en vårvind jämfört med dagens iskalla regn.
USCH!

Vi fick i alla fall god macka på kursen och lite klokare blev jag på tjänsten som ska träda i kraft snart.
Återstår bara att se vad man själv ska pyssla med i slutänden, men det löser sej väl alltid.

Nu på eftermiddagen hade vi möte med chiefen och sedan blev det HLR-träning med Mini-Annedockan.

 

Jättesvårt när man är liten och klen att hitta rätt när man ska göra 30 tryck på bröstkorgen och inte har man tillräckligt med luft att blåsa in heller för den delen... hoppas ingen tuppar av i närheten av mej!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-05-25 17:27:37

Tack för varningen! Jag ska hålla mej kry och på benen varje gång vi ses! :0)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-25 18:38:55

Jag hoppas också att någon annan är på plats också i en nödsituation. Jag tror jag är bäst på att larma och dirigera ambulans.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-25 21:07:42

Sv. Jag har varit med i en utlottning av Ålandspaket, ska bli spännande att se vad det är och vist är väl en pistepirkko en nyckelpiga, så jag inte är ute och cyklar 22-pistepirkko = 22-prickig nyckepiga.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-26 06:48:08

Ojdå.... Ville inte dockan uppföra sig som du ville?

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-27 07:11:01

Ha ha... den här känner jag igen, den har vi också haft på skolan för att träna HLR. Det är nyttig fortbildning.

Postat av: anne

Publicerad 2010-05-27 19:33:26

Visst är hon ful, Mini-Anne!



Jag såg ett helt gäng på klinkem på c-las sist jag var i Västerås.

Postat av: Paula

Publicerad 2010-05-27 20:48:40

Ska ni bli en till på jobbet? På din avdelning? Och nu åker ni iväg igen? Suck, bara att önska trevlig helg, vi åker nog till forsen igen, tänkte lura det urdumma vädret som tänker ta till regn hela helgen. Vi åker därför tidigt imorrn så hinner vi kanske vara ute något innan det blir för blött...

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela