TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det känns i ansiktet...

Publicerad 2010-05-02 21:28:36 i Allmänt,

... att man varit ute i solen hela dagen!
En fin vit rand syns över näsan efter solbrillorna. :D

Jag vaknade vid åtta-tiden och då mannen var uppe redan och pluggade fisketillsyn.
Vi packade husbilen och for iväg till fiskesjön och  fick det lite lyxigt för vi fick låna nyckeln till bommen så vi kunde köra ända ner till sjön och ställa bilen vid en av grillplatserna.

Vi började fiska på men det var inget liv alls och ingen hade fått nåt under morgonen så vi började knata runt sjön.
Längst ner i andra änden fick så mannen napp!



Fisken plaskade och härjade men han fick upp den...



Cirka 1,3 kg regnbåge hamnade i ryggsäcken och strax efter det fick jag en något mindre firre på ca kilot.
Underbart, årets första fisk och jag fick den på en grej som var ny för mej,  kastspö med fluga på en lång tafs.

Efter ett tag blev jag hungrig så vi gick tillbaks till husbilen för att grilla lite korv och då var det en hel del roliga människor vid eldplatsen.
Bland annat folk som gick en flugbindarkurs och skulle lära sej kasta fluga,  det var blandat med både tjejer och killar som gjorde tappra försök och mer folk strömmade till.
Då vågade till och med jag testa ett flugfiske och det var inte så svårt som jag gått och inbillat mej,  jättekul!
Nu måste jag binda lite flugor för jag har kastat bort några av mannens! :o)

När vi kom hem vid 19.30-tiden var jag bra mör och tog ett bad, nu njuter jag av ett glas rödvin innan sängdags.
Inget pärlande ikväll men jag har i alla fall deklarerat via nätet för första gången.
Har haft som tradition att åka ner sent sista inlämningsdagen och köa vid skatteskrapan men nu har jag alltså tagit stegen in i den moderna tiden!

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2010-05-04 20:27:23

Jag måste tillstå att jag blir lite avis när jag ser era fina firrar! Jag har dock aldrig varit biten av fiske, trots att dotterns far som jag var gift med var en storfiskare. Han åkte även till USA o tävlade i att ta upp dom riktigt stora firrarna, när man sitter fastsurrad på en stol i en båt och drar en himla massa kilo fisk som man försöker få upp på däck. Undrar om det inte var svärdfisk?

Tror du gör rätt att ta farväl av din far, när min dog hade vi så taskig ekonomi att jag inte hade råd att åka! Jag var till soc o bad om hjälp o fick till svar att jag väl fick ta av matpengarna...

fy fan säger jag bara som dom behandlade folk som hade jobbat och slitit hela livet tills man blev sjuk. Nåja, som tur är har jag inte blivit bitter, men än så är jag f-.bannad

Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-05 05:17:17

Vi råkar ju umgås mycket med fiskare eftersom vi hyr ut två fiskestugor. Jag kan tänka mig att sitta i båten och hålla i ett metspö ibland, men sätta på mask och ta upp eventuell fisk gör gubben åt mig. Mitt medlidande med masken är stort och det krasar så knepigt när man bryter huvudet av fisken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela