TyraTok

Livet är ett äventyr!

Effektivitet!

Publicerad 2010-05-28 09:14:27 i Allmänt,

Det blev det igår, med råge om jag får tycka själv och det får jag ju.

Cykla i iskall kyla till jobbet och så jobba intensivt i två timmar så man fick upp värmen igen.
Sedan iväg på kundträff med bl a vandring runt i stadshuset, en inbjudan från Konsult och Service. Det var intressant att se sammanhangen och hur allt fungerar, sådant som vi bara förväntar oss att det ska funka.

Sedan lurade jag ut kollegor på trevlig salladslunch innan jag kutade vidare till Indiska.
Där hittade jag äntligen gardiner till vardagsrummet och det på rea dessutom, 258 kr för två längder.
Helt otippat blev det turkost!
Köpte även tunikan jag hängt undan men inte klänningen för i den såg jag ut som en pastellfärgad maräng och det är inte min grej!

Cykla hem i en himla rask fart, in på ICA för att köpa tvättmedel och i stressen träffar jag förstås en gammal kurskompis som visar sej inte bo alls långt från mej, kul!
Vi hann uppdatera innan jag stressade vidare hem och packade ihop tvätten och kutade ner i tvättstugan på pricken kl 14.00, puh.

När jag sprang förbi "min" frisörsalong som ligger i samma hus jag bor stack jag in knoppen och frågade om det fanns tid under eftermiddagen och det fanns det visade det sej efter några telefonsamtal.
Över till ICA igen för att handla hårfärg och ta ut pengar,  klippning, tillbaks in till tvättstugan och sedan upp efter mer tvätt.

Sammanlagt åtta maskiner blev tvättade så nu är tvättkorgen HELT tom, lovely!!
Tvättade och strök nya gardinerna dessutom, städade fönster och golv, duschade blommor och så upp med gardinerna och det blev hur snyggt som helst.
Tycker jag då förstås! :o)
Jag har letat gardiner i flera veckor för jag flyttade in de mörklila gardinerna jag hade där in till sovrummet eftersom vi inte har persienner och aldrig får ändan ur vagnen och införskaffar oss en mörk rullgardin.

De gardinerna som hängde i sovrummet var för korta för vardagsrummet så det har varit tomt och trist men nu är det som sagt fixat.
Ska bara plocka fram mina turkosa soffkuddar så är det fulländat.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-28 17:06:33

Men jösses, vad du har hunnit med.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-30 10:03:29

Men vilket tempo! Nu är jag imponerad! Så där mycket fixar jag aldrig på en dag. Du är himla effektiv, verkligen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela