TyraTok

Livet är ett äventyr!

God solig morgon!

Publicerad 2010-05-04 08:39:52 i Allmänt,

Det går så lätt att cykla till jobbet efter ån när man får solen i ansiktet!
Inte lika roligt hem dock när det i princip bara är uppförsbacke.
Eller det är det väl inte men halvvägs hem får man hoppa av hojken och släpa upp för en rejäl backe,  stånkande och pustande som ett ånglok,  måtte jag snart få upp lite kondis.

Bokade trippen till Finland igår...  förra gången åkte vi ju tre personer för 1400 kr, nu kostar det 1760 kr för två  men det är väl för att det är Kristiflygarhelgen kan jag tro.
Så fanns det bara A-hytt med dubbelsäng på utresan...  skönt i och för sej men min strama budget tillåter inte sådana här extravaganser...  fast det är ju bara att gilla läget och bita ihop.
Får bli budgetkvällar på båten!

Lillebroder hade mailat igår och undrade vilken färg jag ville ha på blommorna till min pappas begravning... eh... jag kände ju inte mannen ifråga egentligen så jag vart lite ställd.
Dessutom har jag i många år sagt att jag aldrig någonsin skulle åka och hälsa på honom igen och ännu mindre gå på hans begravning när han dog... men... efter syrrans död har en viss mognad inträtt i mitt liv och jag har fått tänka och värdera om en hel del saker som mitt treårssinne haft inpräntat i sej... och nu ska jag ju dit.
Känner att jag nog behöver ett avslut efter den sorgliga soppan som startade sommaren 1963 när min mamma dog.



Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-04 11:38:16

Jag tror att det är bra att försöka få ett avslut. Speciellt om det varit soppigt och svårt.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-05-04 13:28:09

Avslut är aldrig fel så det är bra att du åker. Du kan väl välja en färg på blommor som du själv tycker om som en hyllning till pappan.

Med åren och tiden så mognar man och ändrar uppfattning om en hel del och tur är väl det. En del kan ju gå och vara negativa större delen av sina liv och det är sånt slöseri med sin tid och energi. Klura sig igenom det svåra och hitta en ny botten att stå på och sen gå vidare det finns inget annat.

Kram

Postat av: E

Publicerad 2010-05-04 18:07:40

Det är jobbigt att man alltid måste tänka på vilka hål allting gör i ens budget. Men jag tror som du, det är bra att du åker och får ett avslut.

Postat av: anne

Publicerad 2010-05-04 19:51:48

Bra med avslut, hur saker och ting än varit. Det finns något som kallas...Sorgeterapi eler något sådant, ett slags tommastolenövningar, men det är kanske bra om du kan klara av detta så här. Å andra sidan är du inte riktigt den terapeutiska sorten väl?



Backen....Är det uppför Drottninggatan?

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-05 05:24:05

Dukommer inte att ångra Dig efteråt om Du åker på Din pappas begrav´ning, men risken finns om Du avstår.



När berättigad ilska och bitterhet har kört sitt varv så finns kanske, om inte hjärtats förlåtelse, så kanske ett slags försoning i tanken. Att man liksom låter det komma till ro känslomässigt och därmed intellektuellt förstå det som hände.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela