TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite bilder från Finland

Publicerad 2010-05-21 23:02:11 i Allmänt,



Tycker jag fick en lyckad bild från båtresan hem över havet.

När vi var i Helsingfors blåste en stor byggställning ned, det blev ett stort pådrag och det hamnade tydligen lite folk under men dom klarade sej.



Lite underhållning...



Den vackra kyrkan i Ylivieska där min far begravdes.



Broder H när han hade fått tavlan, vilken han verkligen uppskattade.
Lillebror tittar på när H sliter ner tavlan som satt i hotellrummet för att sätta upp sin present.:o)



Tjejen i mitten är lillebrorsan näst äldsta dotter, min guddotter Sofia och hennes lillesyster Olivia.
Hon påminner väldigt mycket om sin kusin D, lång och smal, väldigt konstnärlig och en stor djurvän, som ni ser har en en kanin i famnen.



Här är en av hennes målningar.



Den här stranden är en av Helsingfors finaste badstränder, lång som en spansk playa.
Lillebror bor bara några kilometer därifrån.



Lillebror och jag i hammocken.



Tänk att jag tycker så mycket om hammockar... måste nog köpa en ny till stugan ifall min gamla härk rasar ihop.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-22 08:48:08

Jag vill också ha en hammock. Tänk om jag skulle köpa mig en trots att maken inte fattar vad det ska vara bra till.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-22 11:08:58

Jättefina bilder! Gillar den från havet... kul att ta del av de andra bilderna också.

Postat av: anne

Publicerad 2010-05-22 21:47:52

Trots resans anledning så måste det varit trevligt att träffa familj igen (även om det inte var så länge sedan sist):

Postat av: Berith

Publicerad 2010-05-25 09:07:41

Åh vilka mysiga bilder. Hammock vore inte dumt att ha. Tänk att sitta där en ljummen sommarkväll med ett glas kall öl i handen och bara njuta! Det är livskvalité det! Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela