TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sköna maj välkommen...

Publicerad 2010-05-01 11:42:15 i Allmänt,



... men det är betydligt finare väder på kalenderbilden än vad jag har här.

Hade ju tänkt åka med mannen ut till den stora fiskepremiären i Kolbäcksgropen idag men när han väckte mej imorse och berättade att det är halv orkan ute så drog jag täckt över huvudet och bestämde mej för att inte fiska.

Istället har jag kastat bort en hel förmiddag på olika spel här i cybervärldens lockande rop... usch... haha.
Men... jag har även diskat!
Så helt förtappad är jag inte... ännu.
Nu ska jag fiffla ihop några fotlänkar och kanske något annat kul också.

Plocka iordning alla papper jag rev runt i igår när jag förtvivlat letade efter reg.beviset till bilen så jag skulle hinna ställa av den före 24.00 inatt.
Annars hade jag fått pynta upp en bra bit över 3000 i skatt och det har jag inte råd med nu.

När vi bodde i byhåla hade vi ett kassaskåp inbyggt i väggen i sovrummet och där hade vi alla viktiga papper men här har vi ännu inte hittat något bra system och ställe,  mest beroende på ren lathet för plats finns det gott om.
Och gällande just bilpapperen är det viktigt att man inte har bägge delarna av regbevisen på samma ställe...  det är mycket man ska hålla reda på!

Men vad smidigt det är att man kan göra allt via nätet nu... avbeställa böcker och gå ur klubbar, beställa personbevis som jag gjorde igår till bouppteckningar,  ställa och och på bilar, deklarera... ops... det måste jag ju också göra!

Bye!

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-05-01 13:51:12

Även här är vädret skrutt ... och jag skulle med nöje ha vänt mig om i sängen efter ett visst intag av medicin men inte idag inte.

Ska ha lite kaffekalas har bakat och fixat igår och idag nu är det färdigt och gästerna kan komma. Det är närmast "sörjande" som kommer för jag fyller inte jämt eller så, en och annan kompis dyker kanske upp sånt vet man aldrig.

Ha en go helg o Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-01 22:19:59

Ja, smidigt och enkelt. Betala räkningar, leta upp vänners födelsedagar och adresser och telefonnummer. Allt via datorn. Smidigt och bra.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-02 07:49:26

Oj, ska man ha personbevis till bouppteckning! Jag måste ta tag i detta med bouppteckning efter min mamma förstår jag. Om jag minns rätt så är det inom tre månader eller nåt sånt så jag har tid än och så kommer arvskifte och uppdelning. Jag har bara förträngt än så länge, det får bli en sak i taget. Jag antar att banken kan hjälpa till, jag har aldrig sysslat med sånt här förut.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-05-02 08:15:10

Oj...vad bra...Du påminde mig om att beställa personbevis...för studier!!!!



Jo..igår var det ett typiskt inneväder....enda gångerna vi gick ut här var när vi måste..vi måste ju ut när vi måste :D



Idag är det strålande väder så idag blir vi ute även när vi inte måste :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela