TyraTok

Livet är ett äventyr!

Telefonkö...

Publicerad 2010-05-20 08:29:18 i Allmänt,

... är inget jag gillar, dessutom när man inte hamnar där man tror att man ska.

Jag ringde min läkarmottagning före åtta imorse,  och efter att ha tryckt på lurens knappar efter konstens alla regler och den mekaniska röstens instruktioner hamnade jag på sjukvårdsupplysningen för min vårdcentral öppnade inte förrän kl åtta.
Det hade dom kunnat sagt diret när man slog deras nummer så hade jag kunnat vänta tills dess.

Men... det är ju inget stort problem i och för sej, kanske skönt för gamlingar att få någon att prata med...
Anledningen till att jag ringde var att jag redan förra torsdagen i Finland anade en blåskatarr eller liknande men det avtog och har inte känts sådär överhängande... förrän imorse.
Nu fick jag tid kl tio över tio idag så jag ringde jobbet och sa att jag anländer efter det besöket, ingen vits att cykla hit och dit såhär på morgonen.

Medan jag satt och klurade på detta imorse vid köksbordet tyckte jag det var mycket trafik uppe i vår björk utanför köksfönstret och efter idogt spanande och spejande fick jag se att ett duvpar har byggt bo i en grenklyka där och det var pappa duva som for med mat åt den ruvande moder-duvan.
Kul att se vad detta blir!

Gratisbild på Duva

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-05-20 10:54:54

Duvor låter trevligare än vårt måspar på grannhuset.

Postat av: anne

Publicerad 2010-05-20 21:58:24

Telefonlinjer till inrättningar kräver sin man eller kvinna! Man kan ta till yxan för mindre ibland...

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-05-20 22:32:23

Duvungar blir det nog. Fast det har väl en annan betydelse förstås.



Jsg såg Mitti naturen ikväll och lyssnade på hackspetttrumvirvlar, de gjordes med en hastighet överstigande en Concordes! Så Du ska vara glad att det inte var ett hackspettpar som bosatt sig i trädet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela