TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jäklars månad...

Publicerad 2010-11-04 20:10:21 i Allmänt,

... den här november tänkte jag förstås när det började regna och blåsa direkt på den första dagen av min hat-månad.

Men jag fick tänka om för imorse var det en underbar morgon och jag tog en promenad ner till jobbet utan att frysa det minsta.
Hoppas det fortsätter så hela månaden till första advent när det börjar lysa stjärnor och ljus i alla fönster.

Åter en intensiv dag på jobbet men med trevligt avbrott för avdelningslunch.
Idag testade vi nya konstmuséets lilla hak och det var både gott och prisvärt och dessutom väldigt nära jobbet.

Skulle åka och hämta upp sonen i E-tuna ikväll men så kom SMS att det inte behövdes så medan mannen är i Köping på filmkväll med fiskekompisarna så njuter jag av en soffkväll.
Lugnet har lagt sej efter några dagars besök, helgen närmar sej och jag har inga planer alls, skönt!

Lägenheten är dessutom ganska städad så jag behöver inte tänka på att gnida och gno.



Mitt matbord på plats i vardagsrummet och nu åter litet och passande för oss två efter stormiddagar.
Katterna är lugna och fina, och jag ska sträcka mej så långt att jag ska fixa en kopp thé och hänga lite tvätt.



Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-11-04 20:31:14

Svinnovember, jag säger bara svinnovember.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-11-05 00:01:29

Asch, november är en vilomånad, en månad då allt lägger sig till ro, utan krav. Himla skönt! jag gillar den mörka hösten, man måste inte hålla på med jul eller planera semestern, eller nåt annat stressande. Man kan med årstidens rätt tända ett ljus och kura ihop sig i favvofåtöljen med en god bok.



Postat av: Anka

Publicerad 2010-11-05 11:51:18

Hatar oxå den här jävla skitmånaden...

Söta de är, de små kissemissarna :D

Postat av: Ia

Publicerad 2010-11-05 14:26:43

Å lika vackert väder är det idag...om än lite kyligare ;)



Kul att höra att fiket på konstmuseet håller stilen...det avr ju bästa stället i stan förr i världen :D

Postat av: anne

Publicerad 2010-11-05 20:59:05

Visst har det varit en underbar dag idag, jag var ute och stavade i bara tjocktröja!!!



Så fint kissarna ligger i...påsen? Kartongen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela