TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite förändring...

Publicerad 2010-11-16 22:40:44 i Allmänt,

... och förnyelse behövdes här i mörkret så lite höströd design var på sin plats kände jag.

När jag går och lägger mej i sinom tid får jag också lite förnyelse... ja, inte en ny karl men väl en ny madrass!
Vi har tänkt köpa nytt länge och jag har propagerat för två enkelmadrasser men den idén har inte sjunkit in riktigt...

Inte förrän den trevliga och säljande damen på IKEA igårkväll förklarade hur madrasser och deras uppbyggnad kontra sömn och rörelse fungerar... DÅ förstod mannen att det är en bra idé!:o)

Vi bestämde oss för att åka som ikväll och köpa just de två jag redan i mitt sinne bestämt... en fast till mannens sänghalva och en medel till min.
Innan vi gick ut därifrån knallade vi bort till fyndhörnan och se där... där stod precis den vi skulle ha,  den fasta som var dyrast dessutom.
Eftersom klockan var nästan stängningsdags då tog jag ledigt från jobbet två timmar i förmiddags och så drog vi till det stora varuhuset.
Medan mannen hyrde släp för hundringen kutade jag som en liten vessla, jaja, nästan i alla fall,  med min vagn i högsta hugg och vart überlycklig över att madrassen var kvar!
Vips så blev det 600 riksdaler mindre att punga ut!

Så ikväll efter jobbet tömde vi nästan hela sovrummet, dammade,  skurade, vädrade och bäddade fint... ska bli spännande att se om det funkar att ligga ligga på sidan nu...
Jag vaknar varje morgon på rygg och har så ont så jag får rulla ur sängen och eftersom jag har fibro behöver jag mjukt under mej.
Spännande värre att lägga sej ikväll alltså! :o)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-11-17 10:37:13

Får gratulera till de nya madrasserna, det kan göra underverk!

Ha dé!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-20 12:43:47

Jag hoppas du sover gott numer och vaknar med en utvilad kropp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela