TyraTok

Livet är ett äventyr!

Man har kämpat...

Publicerad 2010-11-21 23:53:33 i Allmänt,

... man har slitit sitt hår... man har gråtit men man har fasen inte lyckats komma in på Blogg.se.
Jag som hade såååå mycket att berätta!!

Eller... nej,  det hade jag väl inte så... men ändå... man behöver liksom lämna lite rapport varje dag tycker jag.
Ett behov kan man kalla det...

Igårkväll bjöd vi mannens son Robin och min son Robin (orutinerat att hitta en karl som har en son med samma namn som min son, haha) på middag bestående av hjortfärsbiffar.
Det var så lyckat att fylla biffarna med fetaost och soltorkade tomater förra gången när mannens äldsta dotra var här så vi körde en repris.
Dotter J med pojkvän var också bjudna men var J var inte så pigg så det får bli en annan gång.

Grabbsen verkade gilla biffarna med hemmagjord klyftpotatis och min R gjorde efter det en suveränt god äppelpaj.
Enkel och snabb, me like.
Recept kommer när sonen skickat det till mej.
Jag åt den idag med och den var lika god. :o)
Välkommen ännu en bilring!

När vi var och handlade hjortfärsen på Kungsbyn i fredags fick jag i disken syn på lax-wallenbergare och dom såg himmelens smarriga ut.
Vi köpte fyra stycken och jag hade rätt... de var himmelskt goda... googlade genast fram recept så jag kan testa att göra dem själv.
I receptet på nätet nämndes inte fetaost men det var det i dem vi köpte... lyckat!

Förresten... Kungsbyn är alltså ett ställe utanför Västerås som började med en saluhall vill jag minnas,  och sedan har det växt till restaurang och djurpark bland annat.

Idag var mannen hemma... varken jakt eller fiske inbokat... så vi besökte Skultuna julmarknad.
Faktiskt kom vi därifrån utan att ha köpt en enda grej,  fast jag såg förstås mycket jag ville ha.
Svarta lovikka-vantar med lila stygn bland annat men jag kan faktiskt göra sådana själv.
På Iittalas outlet fanns mycket fint men jag har så jag klarar mej och vi lär hinna på fler marknader om vi vill ha korv och annat till jul.

Efter julmarknaden åkte vi till "vår" gamla byhåla för att ta en fika hos A och C och sedan åkte vi förbi huset som jag alltid velat ha och som nu är till salu.
Ett stort hus som använts av IOGT till möten och marknader... 322 kvm yta... tänk vad jag fick plats med mina pysselgrejer... 690 000... synd att det inte var till sommaren för då kunde jag sålt min lägenhet och slagit till!
Men det kommer väl fler objekt...  jag vill ha en liten trädgård och garage!

Jahaja... så gick den här helgen till historien... man tvättar, städar, plockar och donar men det är rätt skönt när man far och flänger hela sommarhalvåret mellan stugan, vänner, släkt och hemmet.
Nu är det dessutom extra plock för att inte katterna ska komma åt mina pysselgrejer och så ska deras lådor städas.
Kanske ska man köpa en sådan här åt dem!?




Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-11-22 15:07:39

Ptjaaa, någon rövspade har jag aldrig känt att jag vill ha.

Postat av: Paula

Publicerad 2010-11-22 15:20:30

Hah vilken pryl! Kåken du pratar om verkar väl kanske lite i största laget, åtminstone om man ska värma upp det också?? Men, fixar du bra försäljning av ditt pyssel så går det ju ihop sig!

Jag tycker jag inte gör annat än städar i katternas låda! Igår hittade jag 6 bajskorvar i duschutrymmet, någon (maken) hade varit på toa på natten o inte stängt dörren...

Jag är ju van vid utekatter som knappt använder sin kattsandstoa, nu får man städa två gånger dagligen så dom inte börjar hitta på några andra dumheter!

Kramen från en som igår drog sitt sista halsbloss, hihi

Postat av: anne

Publicerad 2010-11-22 20:54:59

Även om Selma aldrig haft behov av någon rövspade så kan jag nog påstå att det funnits stunder... men jag misstänker att det inte riktigt är som JAG tänker som de är avsedda att användas..... ;)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-11-22 23:50:18

Funderar över olika användningsområden till rövspade. Spännande beteckning på ett trästycke, det tar fram de sämsta och bästa sidorna hos människan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela