TyraTok

Livet är ett äventyr!

Älgjakten startar idag...

Publicerad 2010-10-11 11:33:09 i Allmänt,

... jag hörde mannen stöka runt tidigt, tidigt imorse.

Han hade bestämt sej för att bara gå med och mota,  men så kom han in i sovrummet och bad om ursäkt för att han behövde vapenlicensen plus kombin och började skramla med vapenskåpet.
Måste nog flytta ut den tunga pjäsen ur sovrummet så man får sova ifred för det är svårt att vara diskret och tyst när man ska in i det. :D

Förra året sköt han två älgar... får se vad det blir i år. Han ingår inte i något jaktlag längre utan är gästjägare men jag hoppas vi får lite kött om det blir någon fälld.

Nå,  jag somnade väl om någon timme till men hade tyvärr glömt att jag hade cykeln på jobbet!
Snopet att stå utanför med cykelnyckel i handen... trodde först den också var stulen innan jag kom på var den är...  kutade till bussen och följdaktligen blev jag lite sen.

Dessutom vill min heshet inte ge sej och jag fryser och svettas om vartannat... jag har inte tid att vara sjuk!!

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2010-10-11 15:02:37

Nån liten bit i frysen lär det väl hamna ;)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-10-12 16:03:22

Älg är gott det!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-10-15 13:23:53

Nej, vem tusan har tid att vara sjuk... även jag snörvlar och hostar, men är feberfri.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela