TyraTok

Livet är ett äventyr!

IKEA en lördag...

Publicerad 2010-10-31 11:50:54 i Allmänt,

... i lönevecka var inte ett smart val!

Nå, vi knökade oss fram bland allt folk,  testade att sitta på varenda köksstol som var i stil med det vi vill ha och faktiskt satt man bra i Martin för 139 kr styck.
Hittade även nya köksgardiner,  nu ser det ut som en sommaräng i köksfönstret. :o)



Ingen bra bild, det är vad jag hinner släng in just nu men jag tyder det passar bra med ljusa gardiner när vi går i årets skitmånad november.

Vi var även in på ICA Maxi och bunkrade lite mat inför kommande besök av mannens äldsta dotter med pojkvän som kommer flygande från Bodö i eftermiddag.
På ICA hittade jag äntligen det jag ville ha till katterna.



Tänk att en sådan här mojäng kan vara så rolig... i alla fall stundvis.

Ett besök på Kungsbyn hann vi också med,  inhandlade färsk älgfärs för 99 kr/kg så ikväll blir det färsbillar fyllda med soltorkad tomat och fetaost.
Men nu har jag inte tid att sitta här längre... måste få gästrummet beboeligt.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-10-31 13:15:30

Ikea kan vara en pina.

Postat av: Anka

Publicerad 2010-10-31 16:04:56

Gud vad gott :)

Postat av: Paula

Publicerad 2010-10-31 18:12:20

Det blev jättefint med matgruppen och gardinerna! Man ska ju ha ljusa gardiner när det är som mörkast, jag har nu inte det men jag har ju oranga gardiner så det blir färgglatt i alla fall. Ojoj ja, våra kattungar har också alltid betett sig så att dom ska busa på natten, snart lär dom sig säkert själva öppna sovrumsdörren! IKväll ska vi vara hundvakt åt grannens jycke som vi träffade första gången idag, men det gick skapligt med våra jyckar fast alla tre är tjejer...

Ha nu en fin ny vecka, mörkret till trots

Kramen

Postat av: TT

Publicerad 2010-10-31 23:32:58

Färsbillar??? Men hur illa skriver jag... och hur lite korrekturläser jag mina inlägg.

Men ni förstår säkert att jag menar färsbiffar.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-11-01 04:42:43

Aha, det var färsbiffar det skulle vara. Jag blev förstås nyfiken o undrade vad Du gjorde med älgfärs. Jag har ju en del av den varan i boxen och är alltid på span efter nya recept.

Postat av: Berith

Publicerad 2010-11-01 09:27:23

He he, vilken kul grej för katterna! Färsbiffar med soltorkad tomat låter jättegott, tack för tipset...

Postat av: Ia

Publicerad 2010-11-01 18:51:35

Hm...kom just på att jag skulle ju också till Kungsbyn den här veckan för att köpa pölsa....glömde :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela