TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag undrar jag...

Publicerad 2010-10-07 17:56:15 i Allmänt,

...hur jag tänkte imorse?

Hur skulle jag kunna cykla ner när cykeln stod på jobbet..?
Hade totalt glömt att mannen kom och hämtade mej igår, haha  vilka hjärnsläpp man får.

Nå, det har regnat hela dagen så man får vara glad att förmiddagen tillbringades inomhus med en intressant föreläsning av fil dr Veli Tuomela, bl a språkforskare och lärarutbildare.
 Vi fick också god lunch bestående av halstrad regnbåge.

Efter lunchen åkte vi buss ut till olika förskolor som jobbar med just språk- och matematikutveckling i förskolan.
Vi besökte en nybyggd kommunal förskola en ett privat föräldrakooperativ som ligger utanför staden så vackert bland åker och äng.

Efter studiebesöken var det stadsvandring inplanerad men det kändes inte aktuellt för oss som bor här så jag hoppade av bussen på Djäkneberget och knatade hem.

Om någon timme, timme två ska jag åter ner till Congress center för middag och underhållning.
Kanske hinner man prata lite mer med de andra deltagarna, det är folk från Lahti, Ålesund, Randers och Akureyri.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-10-07 22:30:48

Akureyri måste vara på Island väl?

Postat av: Britt

Publicerad 2010-10-15 12:22:26

Det lät intressant för en förskollärare som jag. Vi ska ju alla arbeta lite extra med matematik och språk i förskolan nu när den nya läroplanen träder i kraft. Även Naturvetenskap och teknik ska ha fokus. Jag noterar namnet på föreläsaren. Kanske något för oss?



sv: Finns säkert billigare frissor här i Luleå också...men dit jag brukar gå kostar en klippning 480 kronor och i Vasastan kostade det 250-300 kronor att klippa sig (beroende på om man går ofta till henne).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela