TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tjugosjunde...

Publicerad 2010-10-27 09:34:20 i Allmänt,

... är alltid en trevlig dag tycker jag!

Kontot som då oftast ekar tomt och spöklikt får en liten påfyllning i form av bidraget man får för sitt arbete.



En sådan här vacker hög får man dock inte, speciellt inte när man har två sjukdagar... usch, det försvann över 1000 kr där,  hutlöst!!

För övrigt är det puckeldag, och ikväll ska jag på någon slags party hos min gamla granne i byhåla, kanske hittar något fint att sätta på mitt nya fina vita matbord.
Borden är nämligen äntligen på plats för igår hade mannen skruvat isär det stora klumpita furubordet och hoppas idag kunna få plats med det i källaren... hmmm... låter omöjligt i mina öron men men...

När han ringde mej och berättade att han plockat isär bordet och torkat alla golv lät han lätt irriterad men det berodde inte på att han fick städa utan för att han inte fick ut det lilla matsalsbordet från köket.

"Hur i helvete fick vi inte det? undrade han.
Jag minns inte svarar jag,  men vi får klura när jag kommer hem.
Jag ska till byhåla nu och fixa lite grejer men vi löser det sen, svarar han."

Jag tar bussen hem och mycket riktigt står bordet innanför köksdörren så man får tränga sej förbi.
Jag fnulade runt och plockade lite men så blev jag irriterad!
Banne mej skulle bordet in och härregud vad hjärnan gick på högvarv.

Meeen... jag öppnade bägge dörrarna till skåpet under diskbänken, till katternas stora glädje och så sköt jag bort den stora byrån utanför köksdörren och minsann, då kunde jag släpa ut bordet med lite trixande och knixande!

Gissa om jag var stolt när mannen kom hem och borden var på plats! :o)
Fast då hade han kommit på hur det kom in,  E och han hade lyft det över diskbänkshöjd och då stod inte byrån där.
Jag hade aldrig kunnat lyfta det så högt med honom så det var tur att min hjärna funkade igår.




Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-10-27 12:12:31

Borden å allt på plats, super!

Postat av: Ia

Publicerad 2010-10-28 11:54:23

KÄnner igen det där...Du är inte heller speciellt envis va ;)

Gjorde likadant med en gammal bäddsoffa i torpet...begriper inte hur jag bar mig åt men ut fick jag den...de var tre som satte in den :S



Sv; Jo, jag tänkte på Dig faktiskt för jag har ju förstått vilken väg Du tar till jobbet...men ryggsäck borde ju vara ganska säkert också kan man tycka???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela