TyraTok

Livet är ett äventyr!

Botemedlet...

Publicerad 2010-09-28 09:29:01 i Allmänt,

... mot energibristen var att få åka och handla lite sandpapper och färg så jag kunde sätta igång och måla hyllan jag släpat ut i köket från hallen.
Nästa steg blir bordet, får se om jag hinner det ikväll.

Tänk vad lite som behövs för att man ska få igång kroppen och knoppen igen!
I ärlighetens namn proppade jag i mej lite lakrits också,  det kan ha haft en viss effekt. :o)
En viss vecka i månaden är lakrits-suget starkt!!

Och tänk att så fort hösten kommer krypande så kommer också alla tankar och idéer och förändring i hemmet som på beställning.
Jag saknar min insatslägenhet så just på hösten för i den kunde jag måla och dona och möblera om precis som jag ville.  Här törs man inte måla eller tapetsera för om det inte blir godkänt vid flytt får man ersätta.
Inte heller vill jag kosta på lägenheten högre hyra i form av renovering eftersom det är en mellanlandningslägenhet.

Då får man göra det bästa av situationen med möbler och textilier.
Dessutom måste jag snart börja kattsäkra hemmet!
Mina fina kristall-karaffer på bokhyllan får nog flytta in i vitrinskåpet bland annat, och de höga ljuslyktorna på smal fot får nog också flytta in där ett tag.

Det blir nog överhuvudtaget en rejäl förändring med de två små liven i huset.
Tingeling har börjat bära in möss på kvällarna till sina små för att lära dem hur en slipsten ska dras i kattvärlden,  inte så uppskattat av T och E. :o)
Inatt fyller dom nio veckor,  tre veckor kvar till hemflytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela