TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nöjder är jag...

Publicerad 2010-09-19 09:49:46 i Allmänt,

... efter en lördag som inte blev så pjåkig som jag först trott den skulle bli.

Ska nog börja alla helgmorgnar med en rask prommis för då kommer jag igång och får lite gjort. :o)
Jag gick runt hela vår stadsdel och kollade i varenda cykelställ men min svarta fara är nog long gone tyvärr...

Nåväl,  hemma igen så började jag röja i kökets stökiga regioner och rensade bort en hel del massa skräp och återvinningsskrot.
Jätteskönt att ha miljöbodar runtom bland husen här,  man behöver sällan lasta i bilen åka till återbruket och behöver inte få mängder av skräp liggande.

Sedan kom mannen hem från skogen med kompisen E,  som ville ha lite kaffe och lite fryst fisk och det fick han ju förstås.
Vi har husbilen står inkvarterad hos honom på vintrarna och det vill han inte ha betalt för så vi betalar med regnbåge. :o)

När mannen sovit middag åkte vi iväg och fiskade lite men regnet tilltog rätt rejält så när jag var genomblöt gav jag upp och satte mej i bilen för att få lite värme och snart kom mannen efter så jag fick komma hem och byta till torrt.

Då frös jag skapligt och tänkte att jag helst bara skulle lagt mej i ett varmt bad men Kulturnatten lockade och vi var hungriga så vi knallade ner i mörkret.
Började med slottet men där hände inte så mycket,  några stånd och lajvare... liten besvikelse.

Då gick vi ner till Stadshuset, hörde rocken dåna i parken men maten lockade oss in till stadshusrestaurangen.
Jag åt jättegod lax, mannen tog pyttipanna och fick den snyggt serverad i en stekpanna.



Två trubadurer satt och trallade och det var väl halvskapligt men vi väntade på att Blues Blazers skulle börja, jag har aldrig hört dem.
Medan vi satt där kom väninna A med vännina C och hennes man,  jättekul, och dom blev glada för vi hade ett stort bord för oss själva och lokalen började bli full.

Just när dom köpt sej något drickbart fick C och jag en chock... någon hälsade på någon annan lite för hjärtlig bakom ryggen på oss så någon annan tappar sin bricka med fyllda rödvinsglas över oss!!

Jag hade ju förstås en lila tunika så fast jag vart helt blöt över ryggen och i håret kändes det inte som en katastrof för fläckarna syntes inte så mycket  men stackars C hade en vit fin långkofta och en alldeles ny beige jacka som blev nedstänkta... ajaj.
Min regnjacka som hängde på stolen var ju bara att torka av men hennes får vi se hur det går med.
Fast vi fick ett visitkort så vi kunde ringa och få betalt om vi behövde kemtvätt.
Jag tänker att rödvin kanske gör underverk för håret! ;o)

Nå Blues Blazers var jättebra så vi lyssnade och snackade någon timme, sedan gick vi till Konserthuset och tittade på gymnasie-elever som uppträdde med Grease,  jätteduktiga.
Mannen blev trött och gick hem,  C:s man satt kvar och lyssnade på blues och vi tre tappra tjejer gick upp till slottet för att se om det hände något mer nu.

När vi kom ut startade ett fackeltåg ner mot Fiskartorget och vi följde efter för där blev en häftig eldshow av gycklargruppen Trix.
Två av dem kom nedklättrande från Stadshustornet under mäktig musik och sedan blev det en urhäftig eldshow blandat med fyrverkerier från tornet.





Killen i stenväggen spelar saxofon.

Tvärr hade jag bara mobilkameran att tillgå så bilderna blev inte så bra.
Det sista som hände var ett stort fyrverkeri-regn ner från tornet, så vackert!



Jag älskar fyrvkererier så jag var så nöjd! :o)
Kul dessutom att se sin arbetsplats i en annan skepnad.

Så kom A:s dotter L och hämtade oss,  hon har just tagit körkort så hon körde oss hem så flott!
Tänk att den lilla tjejen som föddes i vecka 26 och vägde 590 gram nu är arton år och kör hem mej efter en festkväll, underbart!

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-09-19 10:49:51

Vilken härlig kväll ni verkar ha haft (förutom rödvinsduschen då..)

Kul, när det händer något kulturellt som inte behöver kosta skjortan..

Ha dé!

Postat av: Ia

Publicerad 2010-09-19 11:23:06

Just nu känns det ju som att man missade nåt!!!!!

Postat av: E

Publicerad 2010-09-19 12:01:48

Jag kände mej som ett barn på julafton när fyrverkerierna började, det var så himla maffigt! :0)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-09-25 10:53:33

Nära till återvinningshål är bekvämt. Tyvärr får jag åka iväg med allt från papper till batterier, glas m.m. En brist i vår bostadsrätt tycker jag. Får se om jag lyckas påverka oss att göra något åt det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela