TyraTok

Livet är ett äventyr!

Städa och fiska...

Publicerad 2010-09-19 22:45:07 i Allmänt,

... det är vad jag gjort idag.

Mannen var iväg på en metartävling, skulle hjälpa till med korvservering och annat så jag hade åter en dag för mej själv.
Jag vaknade när han sa bye vid åttasnåret och sedan kunde jag inte somna om hur jag än försökte.

Fick efter kaffe och frulle ett ryck och började möblera om hyllor och fick på så vis en hylla till i mitt hobbyrum så där börjar anas lite mer ordning.

När mannen kom hem knallade vi till röstlokalen och lämnade våra bidrag, fast mannen får ju inte rösta i riksdagsvalet.
Efter den proceduren åkte vi till fiskesjön efter ett litet inhopp för att hälsa på kattungarna som låg och tryckte under ett skåp i köket.
Killen börjar bli så tjock och stor att han med nöd kommer in där under. :o)




Ni ser skillnaden på ansiktsformen,  Triss, hanen är mycket rundare och har så kraftiga ben och tassar!

Ikväll vände min otur, jag har ju bara fått en fisk på hela säsongen men ikväll hade jag först en på som jag missade totalt för jag höll på med brasan när andra hojtade att mitt spö höll på att åka i.
Den rackaren lossnade strax innan jag fick upp den men strax efter hade jag napp igen.
Höll ju lite bättre koll denna gång och fick upp en fin firre runt kilot.



Efter bara några minuter fick jag napp igen och då var det färdigfiskat för mej men vi stannade i alla fall ett tag för det var vänner där att prata med.

Känner att jag haft en bra helg, hunnit med massor av grejer...
städa, tvätta, lite fest med Kulturnatt, träffa katterna, få lite struktur i mitt hobbyrum och fått fisk!

Imorgon är det måndag och då är det bara att koppla på hjärnan igen... tyvärr går väl inte valet min väg men men...

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-09-20 09:19:22

Åh vilken misse!!! :) Ser ut som min Bubben :)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-09-20 14:16:53

Vilken sötnos. Gott med en bild på något sött en dag som idag.

Postat av: TT

Publicerad 2010-09-20 18:51:29

Men det är ju två missar, syskon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela