TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vilken dag!

Publicerad 2010-09-23 20:51:39 i Allmänt,

Ibland blir vissa dagar bra, ibland blir de dåliga... ibland både och.
Denna dagen började ganska bra,  latade mej med busstur till jobbet för jag har ont under foten, nån slags konstig förhårdnad som stört nu i några veckor.

Under lunchen kutade vi runt som tokar, jag och två kollegor för att hitta snygga jeanstights och så skulle jag prova stövlarna jag spejat in i går.
Provade dem lite snabbt, satt som en smäck så dom fick det bli!



Ytterst liten klack så jag inte får ont varken i fot, knä, höft eller ländrygg.
399 kr på Scorett.

Köpte även ett par jeanstights på Kapp-Ahl, jag vet att dom är superbra för jag har ett par redan som inte tappar formen och nu var det rea,  224,50 kostade dom.

En snabbis in på Donken för inköp av burgare som vi kastade i oss innan workshop kl 13.00 men där blev man ganska tillplattad... fast jag lyckades platta tillbaks lite grann. :o)
Efter den timmen var vi rätt sura så vi tog en fikapaus istället för att jobba och efter den kutade jag över ån till polishuset för nu var polisens cykelkällare öppen.
Letade snabbt igenom raderna av cyklarna för att se om min svarta Warrior fanns där medan tjejen plockade fram min röda gamla Monark,  men krigaren fanns inte där. :(

Nå, den röda var i gott skick trots att den är ganska så gammal och dotter J haft den i flera år och cyklat på i ur och skur.



Men ve och fasa, den var låst och låset helt paj, nyckeln gick inte in,  så jag fick ringa mannen för hämtning.
När han ändå kom ned gick jag tillbaks till jobbet och stängde min butik för dagen och sedan åkte vi och till en bilfirma utanför staden där mannen hade sett en snygg röd Audi A6.

Jodå, den var fin men jag ville till en liten byhåla bortom Köping för att se en annan läcker A3:a.  Vi hade ju tänkt byta ner oss lite i storlek.
Men den blev en besvikelse... härregud,  den var bucklig, rostig och inte ens rengjord... naah,  vi åkte snabbt därifrån, tillbaks till firma 1 och skrev papper!
Vi har letet i över en månad och nu hittade vi något som jag inte alls tänkt mej, haha.
Jag älskar combi-bilar men nu har vi i och för sej inte så stor nytta av en, så det blev den här.



En tornado-röd 98:a som är välvårdad som tusan, servad och välskött!
Hoppas den håller några år, vår gamla härk, en 92:ans diesel köpte vi 2002 och den har gått så himla bra.
Blir svårt att låta bli att lägga i den sjätte växeln bara, denna är fem-växlad.

Nu ska jag färga bort de grå stråna...  varför är det charmigt på män med grå tinningar,  på oss kvinnor ser det bara för jävligt ut!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-09-23 23:38:36

Jisses vilken finbil! :0)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-09-24 00:18:59

Himla mycket shopping har Du ägnat Dig åt ser jag! Stövlarna var ju raffiga, skulle jag inte våga. Jag är alldeles för feg för såna utsvävningar, mer tantstuk över mig. Men så är jag ju 60 år också och kärringar ska hålla sig i skinnet.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-09-24 07:37:45

Jasså...Du tillhör de lyckliga som kan ha jeanstights? På mig vill de inte sitta kvar uppe utan jag får gå och dra upp dom hela tiden..inte kul :( Stövlarna var ju kanon...har de så billiga saker??? Märks det att jag är mycket okunnig i stadens butiker ;)



Ha en trevlig helg på vischan...själv håller jag mig i stan, åtminstone nattetid :D

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-09-24 09:04:48

Hallå!

Ja, det är ju vädurar i ett nötskal. Påbörja projekt men har väldigt svårt att avsluta, hahaha.

Ha en toppendag!

KRAM

Postat av: Selma

Publicerad 2010-09-25 07:48:50

Jag skulle behöva en kombi igen när nu hunden flyttat in,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela