TyraTok

Livet är ett äventyr!

Första promenaden på länge...

Publicerad 2011-04-08 22:44:24 i Allmänt,

... men det var underbart skönt att gå till jobbet imorse.

Sist jag gick var det is på Svartån men nu forsade det på bra vid Falkenbergska kvarnen.



Jag kommer att sakna detta promenad- och cykelstråk när jag flyttar tillbaks till öster men jag slipper å andra sidan mördar-uppförsbackar när jag ska hem.

Jag har helt kommit av mej med motionerande sedan vi kom från Norge och jag började planera för födelsedagen.
Afro-dansen har jag givit upp för jag kände att det inte var bra för ländryggen men zumban ska jag fortsätta med men kanske blir det inte förrän till hösten för nu är det snart flyttdags.
Det är banne mej bara sex veckor kvar och jag måste börja packa!! :o)

Igår pärlade jag på som attan och hade tänkt göra det ikväll också men jag var för trött... vi åkte till det nyöppnade enomt stora City Gross efter jobbet och handlade lite mat och efter maten sov jag lite i soffan.
Sedan har det bara varit soffhäng med ett glas rött... får ta igen det imorgon.

Mannen har redan gått och lagt sej,  han har arbetsdag imorgon med fiskeklubben.
Lasse liten följde med honom.



Jag har en göra-vad-jag-vill-dag imorgon och jag har dessutom tillgång till bil för den här veckan har vi haft två bilar.
Kompis Ö är bortrest,  mannen har skjutsat honom och ska hämta honom på Arlanda och däremellan är hans bil här.  Toppen!
Jag har alltid haft min egen bil men vi beslutade att när vi flyttade tillbaks till staden så behövde vi bara en och det går bra... fast... vi gör olika saker ganska ofta och jag saknar att kunna åka som jag vill.
Men snart köper vi en till så då byter jag ut min röda fara mot en rolig cab av något slag. :o)
Det hade jag lovat mej själv att jag skulle ha denna sommar när jag fyllt femtio.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-04-08 23:08:43

Packa inför en flyttning är baske mig ganska så tuff motion! Själv börjar jag att komma igång så smått men skulle behöva röra på mig lite mera. Kommer förhoppningsvis.



Kram

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-04-08 23:10:30

Åhh du milde bara jag tänker på att packa hela sitt bohag för en flytt blir jag trött. Akta nu ryggslutet, lyft med knäna och allt sånt där som jag tror att du redan vet.

Motion va ä de? Färskvara har jag verkligen fattat så jag ligger illa till, ska ta tag i det hela vilket år som helst.

Kram o skön helg

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-04-09 08:05:08

Det där med Zumba verkar riktigt roligt - man skulle kanske prova :-)

Jag behöver inte heller mitt bensinslukande monster nu när jag bor mitt i stora staden så den ligger ute på blocket .... och verkar totalt ointressant ;-)

Gomorron och tack för titten :-)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-04-09 09:01:34

Cabdrömmen har jag närt i många år, men jag får väl skjuta på den till 70 nu då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela