TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag har påskpyntat!

Publicerad 2011-04-23 10:46:10 i Allmänt,



Trodde jag hade allt...eller allt... det lilla påskpynt jag har,  i källaren men jag hittade en lådda i garderoben.
Hade ingen blomma som passade i krukan så där fick äggvärmaren sitta.

Påskalammet vi fick igår var underbart gott!
Jag har nog inte ätit lamm sedan 70-talet men det ska jag införa på matsedeln här.
Exkroken hade gjort det på Pluras sätt och det kan varmt rekommenderas.
Gott rött vin och en jättegod efterrätt slank också ner.

Småkottarna var i sitt esse som vanligt... lyckliga över alla påskägg förstås.



Lilla J som blir åtta i sommar och fortfarande är en kopia av storasyster D gillar att skriva och läsa, helst i sin bok om världens alla hundraser.
Jag påpekade att hon hade lite stökigt men det sa hon att lillesyrran fixat till. ;o)
När jag sen kikade in i lilla T:s rum var jag nog böjd att hålla med henne.



Kul att se att sonens små röda möbler som han fick av farmor och farfar 1984 hänger med än.

Till slut blev det lite lugn och ro... intesiva lilla T fick upp maten till  min fasa... gillar inte spyor, haha.
Hon pratar hela tiden och är aldrig still så maten hinner inte landa i magen!



Men till slut satt hon i alla fall hos stora J en stund i soffan.

När vi kom hem därfrån vid 17.30-tiden åkte mannen till fiskesjön, han har jourvecka och jag började klippa till våder av gamla jeans-ben... tänkt sy mej en kjol för jag tror inte jag får ihop min och jag tycker den är aningens för kort för en dam i min ålder. :D

Men efter en stund började detta huggande i magen igen och så var den kvällen förstörd.
Jag blev bara liggande under en filt i soffan,  frös som bara den och fick göra ett och annat besök på lilla huset.
Ironiskt att bli risig i kistan just när kylen är proppfull med god mat,  jag som dessutom aldrig är magsjuk.
Nu måste det väl ge sej snart för jag började ju känna av det redan i torsdags.

Idag ska jag nog bara sitta i solen på balkongen och läsa tror jag... låter väldigt lockande.
Påskmiddag för barnen får bli imorgon tror jag.

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2011-04-23 10:58:31

Oj vad tråkigt att magen ska krångla en mathelg som påsken. Det är inte gallan då? Den brukar ju trilskas av ägg, lax och annan fet mat.



Ha en så glad påsk du kan, trots magen.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-04-24 03:43:09

Är det sån man blir av gallan? Den kanske också reagerar på eventuell alkhol i samband med matintag? Levern är ju ungefär där. Nu spekulerar jag bara förstås. Hoppas det går över och det blir en trevlig frisk helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela