TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite natur...

Publicerad 2011-04-09 22:06:32 i Allmänt,

... fick vi oss till livs, dotter J och hennes pojkvän T idag när vi åkte ut till Björnön utanför Västerås.

Vi åkte längst ut till södra delen av ön och gick en vända i spåret.
Mitt under ett stort omkullfallet träd låg en fin vardagsrumsmatta?!



Ja, den var ju sur och sunkig för att den antagligen legat i skogen ett tag och vi spånade vilt om varför den var där.
Den troligaste anledningen vi kom fram till var att någon uteliggare kanske hängt en presenning över trädet och haft det som sovplats för det låg lite tomma cig-paket och annat krafs där.
Hu,  det måste varit kallt... tragiskt om det var så.

När vi kom ut mot Mälaren blåste det rejält men det skrämmer inte vikingar som oss, vi stretade ut på den gamla piren i alla fall.



När vi gått ett varv åkte vi in till Björnöborg där vi varit på många läger när jag jobbade i Unga Örnar och ungarna har dessutom varit där på kollo.



Ett charmigt stort hus men det spökar vilt så jag skulle inte tillbringa en natt själv där.
Det finns hantverkare som kastat verktygen och åkt därifrån.

Sedan visade oss J en del som jag inte sett strax innan man åker av ön.  Det har byggts så man kan hyra badtunna och bastu,  hur häftigt som helst.




Så kan man gå hit ner och bada i Mälaren.
J hade varit här med sin dagverksamhet... det skulle jag med vilja göra! 
2500 för tre timmar och sex personer... inte alltför blodigt.

När vi åkte därifrån såg vi ett träd men enormt mycket mistlar i.



Vackert,  fast det är en parasit.

Förutom denna lilla utflykt har jag packat första flyttkartongen med vaser och lite ljusstakar och krafs.
Har även pärlat lite men måste kolla om beställaren är nöjd innan jag avslutar så nu ska jag bara slöa innan sängdags med mitt lilla rödvinsglas. :o)

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-04-10 10:14:59

Spökhus ska man akta sig för men ni fick en trevlig promenad i alla fall!



Kram

Postat av: Britt

Publicerad 2011-04-10 10:34:30

Jag har också varit och promenerat runt på Björnön. Det är oerhört tät skog på vissa delar av ön. Vi brukade skämta om att det är en perfekt plats att gömma ett lik på...det finns knappt dagsljus mitt på dagen i den skogen. Här uppe är alla skogar gallrade och glesa med tallstammar rad i rad...ändå har det gömts lik i dessa skogar.



Usch vilken kommentar du fick av mig. Jag måste nog sluta läsa kriminalromaner. ;)

Postat av: anne

Publicerad 2011-04-10 21:06:08

Järnspikar!!!!!



Jag har ju missat din födelsedag!!!!



MASSOR, MASSOR, MASSOR MED GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!!!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-04-11 20:33:02

Ordet kollo är mycket nostalgi för mig. Som enda barn till ensamstående mamma var det där jag var varje sommar...o trivdes jättebra! Dottern var också på kollo o gillade det, jag blir så sur på dom som klankar ner på den verksamheten. Fint värre var det, skulle gärna ta ett dopp i Mälaren om ett par månader!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela