TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stökigt på balkongen...

Publicerad 2011-04-25 19:59:55 i Allmänt,

... JAG!?



Jo... det är nog lite huller om buller men eftersom vi snart flyttar har jag inte brytt mej om att städa efter vintern.
Återkommer med bilder från den andra... lite mindre balkongen om någon månad.

Huvudsaken är att man kan sitta ute och sola, äta och...



Vi har varit igång hela dagen idag med start kl 10 då vi åkte till Köping och spanade in en husbil... en lite modernare än den gamla LT31:an från 1980 som vi haft nu i två år.
Den går på bensin och är dyr att köra med så vi tänkte oss att byta till en lite nyare dieseldriven bil.
Paret som har firman kom dit enbart för våran skull och vi fick provköra och kolla noga... jag fick t o m provligga uppe i alkoven eftersom jag har utvecklat någon slags cellskräck de sista åren.
Får jag ligga själv där går det nog an... mannen kan ligga nere på soffan, haha.
Vi får se vad banken säger om den här affären.

Det var lite lustigt när vi var där... paret hade en liten svart kelig blandrashund med sej och jag nämnde att den liknade min Bobo,  en hund jag hade för många år sedan.
Jodå,  den var lite lik den blandras de hade haft förut också och när vi började spåna vidare visade det sej att våra hundar var syskon!
Jag gav bort Bobo efter något år för jag insåg att jag inte kunde vara ensamstående med små barn och jobba så mycket som jag gjorde och nu visade det sej att det var deras bästa vänner som tagit Bobo!?
Hur stora är oddsen för att man ska stöta ihop så här 20 år senare?!
Båden damen och jag fick gåshud när hon hämtade en bild i bilen på deras lilla Lisa! :o)
Jag fick veta att Bobo hade haft det otroligt bra och blivit ca 15 år gammal, skönt.

När vi käkat på Mackedonkan och släppt av mannens son R2 åkte vi till OBS och fick en massa banankartonger,  handlade lite på Liedl och sedan for vi till fiskesjön.
Det mest spännande där var sexakten grodorna bjöd oss på, någon fisk fick vi inte.


(Bilden tagen av Rolf Mylläri)

Just när vi var på väg hem ringde exmannen som stod utanför vår dörr och ringde på i önskan av lite sällskap och det fick han när vi kom hem.  Han fick två glas rött också som avslutning på påsken och när han gått dukade vi upp rester och mer rödtjut på balkongen och njöt i solen.

Känns som dagen blev lite revansch på allt hemmahängande med magont under första halva av påsken! :o)
Imorgon är det tisdag och åter vardag men en fyradagars ska man väl orka med?

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2011-04-28 20:35:59

Vilket sammanträffande!!! det måste ha känts hur spännande som helst när ni började nysta i det där! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela