TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stressade kollegor...

Publicerad 2011-04-17 22:16:59 i Allmänt,

... fick jag se i torsdags eftermiddag, haha.
Jag fick ett besök av en pappa som hade många funderingar över sonens skolgång och fritids så han tog god tid på sej medan jag såg mina kollegor ila förbi mitt rum med bekymrade miner... hehe.
Klockan var bara halv fyra så jag kände ingen stress som ju jobbar till 16.45 men något var på G...

När mannen väl var klar blev han i princip utföst genom dörrarna av ivriga damer och sedan började åter "Ja må hon leva" eka mellan korridorväggarna. :o)
Så fick jag order att släcka ner dator och lampor, ta på mej jackan och gå ut på staden och jag blev lite fundersam för det var ingen annan som verkade klä på sej.
Men när jag var klar stod vi åtta personer klara och några hade kassar och korgar att bära på... väl övertäckta förstås.
Vi knatade på upp genom staden och jag hade alla möjliga gissningar men vi gick förbi hela tiden.

Till slut insåg kollegorna att vi gått lite för långt och vände i Oxbacken för det var till Glada Oxen vi skulle!
Ett gym för tjejer och man kan även hyra bubbelpool där och det var just vad dom hade gjort!

Jag blev ju lite fundersam för jag hade ingenting med mej utan hade varit noga med att göra hårinpackning och fixat till mej på morgonen men det visade sej att mannen hade varit ner med mina badkläder till arbetskamraterna bakom min rygg och rara kollega B hade tagit med ombyte och hårfix till mej. <3



Kollega M, som inte skulle bada dukade upp så fint med skumpa och tilltugg.

Kolla in min larvigt nöjda min!



Efter två timmar med bubbel i bubblet,  bastu och dusch började vi gå neråt city igen med en avstickare upp till kollega I som bor i en fantastiskt fin lägenhet i city... avis!!
Sedan landade vi rödmosiga av dubbelbubbel på jobbet igen och när jag kom in i lunchrummet var de sex kollegor som inte bubblat med oss där.
De hade fixat till så fint med snittar och annat godis och alla 14 vinglasen på bordet var märkta med lila band där det satt lila lappar med mitt namn på.
Vilken lycka!  Jag skulle dricka ur alla glas hela kvällen, haha.



Vi käkade supergoda snittar och drack bål medan vi fick tävlingsregler förklarade för oss och blev uppdelade i fyra lag.  Passade mej perfa som är tävlingsinriktad till tusan. :o)
Vi fick 100 poäng var per lag som vi skulle satsa i varje gren som en av oss i laget skulle utföra och den som gjorde grenen skulle inte veta om de andra i laget satsade på att man skulle klara eller inte och hur många poäng man satte.

Först ut var jag... pricka minst en av fyra små bollar i en liten hink.
Piece of kaka sa jag...



Men den enda bollen jag lyckades få i hinken studsade ur så där loosade vi 25 poäng.

Sedan skulle vi helt plötsligt vandra iväg till grannkorridoren till min stora förvåning.
Men vi kom inte långt innan jag skulle ta en skarp högersväng in i deras lunchrum som var dukat så himla fint i... ja förstås LILA. :o)



Till och med lila fjädrar på min servett... så rart!!

Sedan dukades det upp mat som de beställt nere från restaurangen,  lax och kyckling med potatissallad och grönsaker.  De är suveräna på att göra god mat där nere och den här kvällen var inget undantag.
Rött och vitt vin... bara att välja och för mej kostade det inget att dricka,  så det gjorde jag, haha.



Mums!!



Sedan fortsatte vi med grenarna och kollega C skulle försöka fånga ankor.
Där gjorde vi en grov felgissning och förlorade igen.
Nästa gren var kul... kollega B hällde ut en hel kasse strumpor och sedan gällde det att para ihop dem på ett visst antal sekunder. Den enda som klarade det var vår chef!
Japp, nu vet ni vad jag är bra på,  skrattade hon.



Kollega M i mitt lag var inte lika snabb trots att hon var nykter! ;o)
Återigen förlust.

Sedan släckte dom ner och in kom tårtan!



Kollega B hade bakat en underbart god tårta med nitton ljus i för det var ju så ung jag kände mej. :D
Återigen sjöng dom för full hals och man blir rörd... vilka superkollegor!!

Sista grenen var pusslande och det var ett femtonbitars barnpussel.
Återigen var jag kaxig och sa lätt som en plätt.
Men jag blev förvirrad när jag kom fram för någon hade sagt att det var Barbapappa men när jag vände på bitarna var det Hello Kitty!
Jag skyller på det... inte alkoholen!! :D



Alltså förlust igen och vi förlorade grovt men det kunde jag ta en kväll som denna.

Framemot 22-tiden bröt vi upp och jag fick skjuts hem och det var en väldigt nöjd TT som kom hem.
Tänk att mina kollegor lagt ner så mycket tid och jobb för att fira mej!!!
Jag är så glad att de inte köpte något utan lyssnat på min önskning att jag inte ville ha present utan upplevelse.
Det fick jag!!

Speciellt tack till mina team-kollegor U och B som jag förstår varit hjärnorna bakom det hela.
Nästa år fyller de sextio bägge två så jag måste lägga mej i hårdträning så de ska få fina firanden.
Men före dess... fest i maj och så kollega Mags som fyller sina femtio i augusti.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-04-17 23:08:36

Tänk va mycket omtanke som ligger bakom! Är glad för din skull för det fantastiska firandet, o samtidigt lite avis. Senast jag hade arbetskamrater var 1995, sen har jag ju drivit eget med Hasse, och han är visserligen världens bästa arbetskamrat också, men du förstår vad jag menar, hihi

Vilket fint minne du fick/Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-04-18 06:37:05

Vilken fin fest! Och kul att Du delade med Dig till oss bloggläsare. Dukningen var himla fin, den stjäl jag nog.

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-04-18 19:58:47

Säger det samma! Vilken omtanke det ligger bakom. Så härligt!



Kram

Postat av: Britt

Publicerad 2011-04-18 21:23:11

Vilket härligt gäng du verkar jobba med som lagt ner så mycket tid och möda på festen.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-04-26 09:40:10

Vilken mysig kväll de bjöd dig på! Mycket firande framöver också, förstår jag. Upplevelser är väl det som uppskattas mycket nu i de tider de flesta av oss har mer prylar där hemma än vad vi egentligen uppskattar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela