TyraTok

Livet är ett äventyr!

En ny erfarenhet...

Publicerad 2011-08-01 10:38:50 i Allmänt,

... fick jag i lördags när jag var på min första pärlträff!

Jag blev inbjuden av en före detta granne och det tackar jag verkligen B för.
Så himla kul att spendera en hel dag med ca 25 andra likasinnade pysseltjejer!:o)
Två tjejer scrappade men resten gjorde smycken i alla dess former och tekniker som jag tänker lära mej.
Så var det två tjejer med pärlbutiker och web-shops som sålde pärlor och smyckesdelar så man kunde handla en hel del till bra priser.
Vilket jag naturligtvis gjorde! ;o)

Jag kikade runt en hel del och pratade mycket, gjorde många nya trevliga bekantskaper och vi uppdaterade våra liv  B och jag.  Vi har bott granne länge här på Odensvi men jag flyttade 2005 och hon 2007,  nu bor jag granne med hennes mamma när jag har flyttat tillbaks.
 Men jag fick faktiskt ihop ett armband och en fotlänk.



Fotlänken har inte fått lås ännu men bild kommer sen.
Jag fick äntligen lite inspiration att komma igång igen efter flytten... och lokalen var varm så jag fick även en hel del transpiration. :D

Eventet pågick från kl 11.00 till 23.00 men jag tog en paus vid 14-tiden för att gå ner på Fast Forward-festivalen där sonen skulle måla.

Detta var början...





... och det fortsatte så här men det slutliga resultatet kommer senare för jag hann inte stanna för de andra väntade med mat men jag kommer med foto på det också.
Sedan tas dukarna ner och ska sättas upp med fragment av den stora målningen, jätteläckert.
Någon gång i framtiden ska det ställas ut när fler målare gjort samma grej.

Såg det själv nyss i sonens mobil när han var här och lånade bilen för färd mot Norrköping där han ju ska bo i höst.
Idag får han nyckeln till sin lägenhet så jag skickade med några kartonger och IKEA-bagar med sådant som var färdigpackat så får vi lite mer space här.

Idag skiner solen från klarblå himmel och jag har lånat ut cykeln till dotter J och bilen till sonen... hmm... kanske inte så smart en dag när man vill till stranden.
Men det löser sej,  jag har en gammal härk jag kan cykla på i värsta fall. :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-08-01 11:44:03

Space skulle jag behöva en himla stor laddning av.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-08-02 10:17:43

Jättefint armband m fint lås! Visst känns det skönt när man tar sig i kragen o kommer igång med hobbyn igen!

Jag har börjat scrappa igen o lagt ut ett par alster i min blogg...



Ha de'

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-08-03 09:07:56

Låter som trevlig semestersysselsättning! Avkopplande o kreativt! Med pärlande menar jag.



Synd att det inte blev någon värmlandsresa den här gången. Packmopedsturnén på torsdag kväll hade Du gillat! Och fiske för Din gubbe! Men det går fler tåg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela