TyraTok

Livet är ett äventyr!

Glad var jag idag...

Publicerad 2011-08-18 22:21:40 i Allmänt,

... för att jag fick en så fin klocka av min rara kollega som hon köpt i Spanien till mej.
Lila och fin! :o)

Sedan fick vi på vårt gruppmöte reda på att vi får behålla vår chef i höst!
Jag har verkligen bävat för fortsättningen på detta arbete men detta var den klart bästa nyheten på länge. :o)

När jag cyklade hem såg jag en bekanting som gick framför mej på cykelbanan,  det var sonen på väg hem.
Vi slog följe,  jag fick låna lite pengar av honom så jag slapp rota i frysen,  så handlade vi gemensamt och jag fixade pasta carbonara.
Kul att ha någon att prata med vid matbordet! :o)

Så har jag påtat ihop ett armband och tvättat lite...  dags för bingen nu så man orkar slita på sista arbetsdagen första veckan efter semestern.
Nästa år ska jag börja jobba en torsdag tror jag så man får en mjukstart.

Kommentarer

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-08-19 10:35:26

Kul att läsa att du är så nöjd med din chef!

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-08-19 10:45:25

Visst är det trevligt att slippa sitta och stirra ut i tomma intet när man äter ;-)

Jag brukar alltid se till att jag börjar mitt i veckan efter semestern - mjukstart ÄR viktigt ;-D

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-08-19 17:13:43

Vilka goda nyheter med chefen, kunde ju inte bli bättre! Hoppas det andra också löser sig på bästa sätt..

Ja du har rätt, torsdag ska du börja jobba efter semestern. Hoppades ju att Hasse skulle återgå till fyradagars veckor men huxflux blev det kurs idag i Enköping.

Ha en myshelg, kommer inte mannen hem snart?

Kram

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-08-19 17:22:22

Flera år i rad började jag en onsdag och det var perfekt. Men även i år gick första veckan.



Ha en fortsatt fin fredag!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-08-19 22:52:44

Det betyder mycket för trivseln på jobbet att chefen är bra.



Känner igen resonemanget om att börja med kort vecka. Jag minns att det var kanonbra att låta eleverna börja ett nytt läsår med kort vecka, vi gjorde så ett år.

Postat av: Selma

Publicerad 2011-08-20 07:30:09

Vuxna söner kan förgylla en middag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela