TyraTok

Livet är ett äventyr!

Improviserad AW...

Publicerad 2011-08-19 23:50:07 i Allmänt,

... blev det idag när jag var på väg hem sent omsider.

Hade köpt en liter vitt på lunchen och vi pustade och frustade oss igenom eftermiddagens slit, kollega B och jag drömde om en Irish coffee, haha.
När jag hade stängt ner burken och vattnat blommorna klev jag in på hennes rum och frågade om hon ville ha ett glas vin och det förslaget mottogs glatt.



Vi meddelade chiefen att vi skulle sätta oss i lunchrummet och ta oss ett glas vin och hon garvade glatt.
Kollega M kom ner för att stänga av sin dator och hon ville ju naturligtvis också ha ett glas innan hemgång så vi fick oss två trevliga timmar med prat och uppdatering.

När B och jag skulle cykla hem i ösregnet såg vi vart dunkandet vi hört kom ifrån... det verkade vara något party bakom konserthuset med kulörta lampor, tält, bar och parasoller så vi cyklade in där för att speja läget.
Då kom en vakt springande och upplyste oss om att det var en personalfest och där inne fick man inte cykla, haha.

Hem kom jag i alla fall men jag var blöt som en dränkt katt,  det droppade om jeansen hela vägen från cykelkällaren in till badkaret, trodde nästan att mobilen pajat av fuktskada i jackfickan.

Nu sitter jag och väntar på mannen som är på väg hem från Norge med bilen full av grejer... sist jag hörde något var dom i Sundsvall... får se om jag somnar in han dundrar in.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2011-08-20 07:35:06

Vilken häftig improvisation så där efter jobbet! Det är sånt som förgyller vardagen!

Postat av: Selma

Publicerad 2011-08-20 08:13:32

De bästa festerna har man spontant. Hoppas att ni inte får alltför mycket praktiskt stök när maken kommer hem med prylar.

Postat av: Ia

Publicerad 2011-08-20 11:52:41

Men vaddå intrång....var det inte dom som intrångade på Er cykelbana?????

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-08-20 14:55:18

Spontana grejer blir oftast roliga grejer! En kul idé helt enkelt :D

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-08-20 17:20:06

Och så kommer han att ha med sig en massa nyfångad fisk!

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-08-25 09:42:16

Ikväll ska jag ta mig ett glas vitt och fira min ledighet. Gott, härligt... Jag har dock aldrig druckit alkohol på min arbetsplats - på de flesta arbetsplatser jag funnits på har det varit strängeligen förbjudet. Alkoholpolicy, kallas det... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela