TyraTok

Livet är ett äventyr!

När jag läser mina inlägg...

Publicerad 2011-08-30 09:21:58 i Allmänt,

... så inser jag hur dåligt jag uttrycker mej ibland... skärpning!

För att inte tala om gnäll!
Får det att låta som om sonen är 10 år och behöver lilla mamsen nära, haha.
Dotter J flyttade hemifrån 2002 och de andra två 2005,  dotter D har bott i  norr och söder i omgångar och är nu alltså bosatt i Västerbotten så jag är van att inte ha dem hemma sedan länge.

*** ***** ***

Funderar själv på att åter flytta utanför staden eftersom mannen börjat jobba efter 10 års sjukskrivning.
Han blev utförsäkrad 1 augusti när F-kassan gick emot sina två dyra utredningar och bestämde att nu har han inte ont mer.
Vi fick lite panik när alfa-kassan skulle betala ut den schangtila summan av 4 800 kr per månad hädanefter!

Men kompis Ö behövde hjälp i sin firma och i fredags var det möte med AF, Ö och mannen vilket resulterade i först en månads praktik för att känna efter och sedan ett halvtidsjobb med lönebidrag,  resten från F-kassan om allt funkar.
Snacka om flyt!!

Men... som Tony Irving säger... det lönar sej inte att behöva pendla på en halvtidslön direkt så vi kanske flyttar ut till byhåla igen om vi hittar något bra boende.
Vill ju gärna ha ett litet hus med trädgård. :o)

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2011-08-30 13:36:13

Hoppas att det ordnar sig med ett lämpligt boende.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-08-30 13:37:24

Hej, uttrycker du dig konstigt, det tycker jag inte!'

Så nu spanar ni efter ett litet hus att hyra, synd att inte min hyresvärd har hus i Sura. Tror jag, kanske borde kolla. Riddarhyttan har han hus i vet jag, men det ligger väl inte i närheten...

Jag blir alldeles stressad av all denna svamp, haha, man är inte klok som klagar, men det är faktiskt så att jag kan bli stressad av minsta lilla, o just nu stressar alla svampar som hoppar på mig och överfaller mig så fort jag går utanför dörren!

Kramen

Postat av: Anka

Publicerad 2011-08-30 15:30:48

Finns ju massor med små söta hus där ute för billig penning. Vi har faktiskt också börja kolla på hus där ute. Vill inte bo kvar i lägenhet nu när vi har små barn och hus i de bättre områderna i stan kostar mer än det smakar, tyvärr :(

Postat av: TT

Publicerad 2011-08-30 15:55:19

Ja, vi vill nog köpa, var inte så lyckat att hyra förra gången.

Fördelen med Sura är att det finns det mesta där och att det går både tåg och buss om man inte vill köra.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-08-31 01:11:07

Oj, flytt på gång igen! Jag skulle aldrig orka flytta så ofta som Du gör, men fördelen är förstås att man blir av med en massa bråte varje gång, sånt som man inte behöver.



Jag känner igen mig i det där lite chockartade att studera den egna bloggen: Jag framstår absolut som ett sällskapssjukt matvrak, jag ser ju det. Det ligger någon sanning i det men inte så illa som det ser ut.

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-08-31 06:40:05

Hoppas ni hittar något som passar.



Kram

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-08-31 08:54:53

Jag blir så förbannad när jag åter igen läser att någon "banne mig får vara frisk nu". Det är så idiotiskt att det kokar i mig! Skönt ändå med lite flyt, men tänk alla tusentals som inte har det. Arma människor! Snart måste regeringn få upp ögonen för hur inhumant detta system är!!!

Gomorron :-D

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-08-31 12:09:55

Att pendla är dyrt, men att flytta är också dyrt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela