TyraTok

Livet är ett äventyr!

Julpynt...

Publicerad 2011-12-06 09:48:42 i Allmänt,

... kan man ha olika smak och tycke om och överdåd har aldrig varit min melodi.
Nu är det ju underdåd rejält eftersom mina julsaker sprungit bort under flytten men när jag åker bussen på morgnarna  åker jag förbi ett hus som pyntat så det räcker för mej också.

I varje fönster hänger två stjärnor och så står det en ljusstake nedanför dem... i VARJE fönster och det är ganska många på det huset.
Ytterdörren är övertäckt med girlanger som blinkar och det är ljusslingor hit och dit i trädgården... jag blir alldeles matt!!
Men visst får man ha det så om man vill... tur vi är olika vi människor.

På jobbet har jag i alla fall min finaste stjärna,  en lila som jag hittade på Clas Ohlson.



Den matchar så fint med de fina små lila fåtöljerna jag fått ärva av pensionerad kollega.
Det är viktigt att ha det trivsamt på kontoret,  det känns ju som om jag är mer här än hemma och hemma är svårt att skapa trivsel i trängseln.

Kommentarer

Postat av: Densa

Publicerad 2011-12-06 12:33:11

Jag håller med, less is more... och så ska man väl tänka liiite på energiförbrukningen ocskå. Runt julen får Sverige importera energi för att hålla igång alla stakar och slingor.



Själv har jag satt upp 3 tomtar och så blir det lite kulor i vår Jultall, som f.n. blåst omkull!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-12-06 19:37:20

Jag har fortfarande inte fått upp nåt! Skäms!

Postat av: Selma

Publicerad 2011-12-07 09:48:41

Lite nu och då tänker jag att det skulle vara snyggt med ett stilrent och enkelt dekorerat hus. När det väl är dags kommer samma blandjox som alla år fram i vilket fall.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-12-07 13:18:39

Hej! Vi har en granne här på gatan, ett äldre par, (äldre t.om än jag!) och du skulle se hur dom pyntat. Hela huset ser ut som "Det bästa lilla horhuset i Texas". På farstubron blinkande lampor i grönt och turkos, i fönstren blinkande gula ljusslingor och röda stora stjärnor. Puh, säger jag bara, men bara dom gillar det så funkar det för mig också, "ler" Smaken är ju som baken, det roliga är att huset mitt emot är oerhört stilfullt och vackert pyntat, undrar vad dom tycker om utsikten de har nu?

Skickar en snöbollskram, nollgradigt och snöfall hos mig!

Postat av: Ia

Publicerad 2011-12-08 21:23:13

Tror jag åker förbi samma hus...fast med bil ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela